کد خبر: ۶۱۷۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

هفتمین روز تظاهرات در لبنان؛ ارتش در حال بازگشایی راههای ارتباطی است

نیروهای ارتش لبنان در نقاط مختلف این کشور از جمله ورودی های بیروت، طرابلس در شمال و صیدا در جنوب در تلاش برای بازگشایی راههایی هستند که تظاهرکنندگان مسدود کرده اند.
هفتمین روز تظاهرات در لبنان؛ ارتش در حال بازگشایی راههای ارتباطی است
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، در" جل الدیب" که ورودی شمالی بیروت به شمار می آید، تظاهرکنندگان با خشم و فریاد مانع بازکردن این راه ارتباطی هستند.

در این میان "سامی الجمیل" رئیس حزب "الکتائب" به همراه تحصن کنندگان روی زمین نشسته و مانع بازگشایی بزرگراه جل الدیب به بیروت هستند.

تلاش تظاهرکنندگان برای جلوگیری از بازگشایی راه ارتباطی موجب بروز مشکلات و برخورد نیروهای ارتش با معترضان شد.

اکنون تعداد زیادی نیروی امنیتی در این محل حضور یافته اند.

در ورودی شهر صیدا نیز ارتش در حال بازگشایی راه ارتباطی این شهر است که با مقاومت برخی تظاهرکنندگان در این محل روبه رو شده است.

همچنین در ادامه تظاهرات تعدادی از معترضان لبنانی در برابر بانک مرکزی در خیابان الحمراء واقع در مرکز بیروت و سر دادن شعارهایی علیه "ریاض سلامه" رئیس بانک مرکزی، سعد حریری و سلامه با یکدیگر دیدار کردند.

پایگاه خبری العهد با اعلام این خبر ، به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره ای نکرد.

به نوشته روزنامه "الانباء" در دو روز اخیر از تعداد تظاهرات کنندگان در بیروت کاسته شده است و در پی حضور تظاهرکنندگان در بسیاری از مناطق پایتخت از روز گذشته و نیز دوشنبه ، خیابان "ریاض الصلح" در نزدیکی کاخ نخست وزیر، میدان الشهداء و خیابان بانک مرکزی کانون اصلی تظاهرات بوده است.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی لبنان، بنابر حکم "غاده عون" دادستان "جبل" لبنان، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشین (۲۰۱۴-۲۰۱۱) پسر و برادرش به اتهام ثروت اندوزی غیر قانونی، به حضور در دادگاه و بازجویی فراخوانده شدند.

نجیب میقاتی امروز در دفتر خود یک کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین