کد خبر: ۶۱۷۸۸۴
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

بازداشت همدست «سلطان سکه» با گردش حساب ۱۲ تریلیونی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از بازداشت یک اخلال‌گر بازار سکه و ارز خبر داد و گفت: مجموع گردش حسابهای بانکی این فرد در بازه زمانی ۹۳ تا ۹۷ بالغ بر ۱۲ تریلیون ریال بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از دستگیری یکی از دلالان سکه و ارز با گردش حساب بانکی ۱۲تریلیون و ۵۵۲ میلیارد ریالی خبر داد.

سرهنگ نعمت اله علیپور دراین‌باره گفت: پس از دستگیری سلطان سکه، شناسایی همدستان وی نیز در دستور کار قرار گرفت و در این راستا شخصی به هویت ج. ح مورد شناسایی واقع و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این فرد با همکاری "وحید مظلومین" معروف به «سلطان سکه»، سکه و ارزها را از بازار جمع آوری کرده و موجب افزایش قیمت سکه شده بود.

بازداشت یک دلال سکه و ارز با گردش حساب ۱۲ تریلیونی

علیپور با اشاره به اینکه این فرد مالک یک باب مغازه طلافروشی در بازار تهران بود، گفت: این فرد در زمان آشفتگی بازار تحت پوشش خرید و فروش طلا، اقدام به معاملات طلای آب شده کرده بود و مجموع گردش حساب‌های بانکی این فرد در بازه زمانی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ بالغ بر ۱۲ تریلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه متهم از سال ۹۶ تا کنون متواری است، افزود: در ساعت ۱۱ صبح روز بیست و هفتم مهرماه این سوداگر بازار سکه و ارز در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت پس از دستگیری این فرد و با دستور مقام قضائی بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال از حساب بانکی وی توقیف شد و در حال حاضر نیز متهم با دستور دادسرای عمومی و انقلاب تهران با قرار وثیقه در اختیار پلیس کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد تا دیگر جرائم احتمالی‌اش کشف و ضبط شود.

 وحید مظلومین، معروف به سلطان سکه اوایل تابستان سال ۹۷ از سوی ماموران پلیس پایتخت دستگیر و در سحرگاه روز چهارشنبه ۲۳ آبان همان سال به جرم فساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد، اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه اعدام شد.

بازداشت هم‌دست «سلطان سکه» با گردش حساب ۱۲ تریلیونی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین