کد خبر: ۶۱۷۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

علت تحرکات کابینه امنیتی اسرائیل علیه ایران

مدتی پس از تحرکات کابینه رژیم صهیونیستی برای جوسازی علیه ایران و ادعای حملات گسترده از سوی تهران، اکنون صهیونیست ها در پی خروج نظامیان آمریکا از سوریه به دنبال ملتهب کردن فضا هستند.
علت تحرکات کابینه امنیتی اسرائیل علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات کابینه رژیم صهیونیستی اواسط مهر ماه پس از تشکیل یک جلسه فوری که ۶ ساعت به طول انجامید، ادعاهایی را مبنی بر حمله احتمالی ایران به اسرائیل مطرح کردند؛ هجمه ادعاهای مقامات کابینه امنیتی اسرائیل از زمانی آغاز شد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همزمان با آغاز دور جدید پارلمان، مدعی افزایش تهدیدها از جانب ایران و همچنین خواستار بودجه میلیارد دلاری برای تامین سلاح علیه "تهدید ایران" شده بود.

رسانه ها و مقامات صهیونیستی در آن زمان قصد داشتند ایران را مقصر حمله به تاسیسات نفتی آرامکو جلوه دهند، اما مقامات جمهوری اسلامی پیشتر هر گونه دخالت در این حملات را رد کردند. به دنبال این ادعا، صهیونیست ها ادعا کردند که تهران می تواند حمله ای مانند حمله به تاسیسات آرامکو به اسرائیل انجام دهد.

ماجرا همینجا تمام نشد و مقامات تل آویو با خروج نظامیان آمریکا از شمال سوریه روند تنش زایی را ادامه دادند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی دیشب در گزارشی مدعی شد، اسرائیل در حال آماده سازی برای یک حمله پهپادی یا حمله موشکی مستقیم از سوی تهران است.

در این گزارش به نقل از منابع باصطلاح آگاه آمده است که ارتش اسرائیل از قبل در آماده باش کامل بوده و کابینه امنیتی روز سه شنبه هفته آینده درباره زمینه ایجاد تنش ها با جمهوری اسلامی یک جلسه خارج از برنامه تشکیل خواهد داد.

تشکیل جلسه هفته آینده، دومین جلسه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در یک ماه اخیر است که برای گفتگو در مورد "تهدیدات" از سوی ایران برگزار می شود. چنین فضاسازی از سوی صهیونیست ها در حالی صورت می گیرد که جمهوری اسلامی هیچگاه آغاز کننده هیچ جنگی علیه هیچ طرفی در منطقه نبوده است، اما اسرائیل در سالهای گذشته بارها با نقض حریم هوایی لبنان به این کشور تجاوز کرده و صدها بار به خاک سوریه حمله کرده است.

ارتش اسرائیل مدعی است که ایران حملات و فعالیت های پهپادی خود در ماه های اخیر را افزایش داده است. چنین فضاسازی در منطقه توسط صهیونیست ها اول به علت نگرانی آنها از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و دوم برای سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات داخلی و ناتوانی در تشکیل کابینه است.

اسرائیل پس از اعلام خروج نظامیان آمریکا از سوریه توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، انتقادات بسیاری را نسبت به این اقدام آمریکا در رسانه های خود عنوان کردند. اکنون با عملیاتی شدن عقب نشینی آمریکایی ها از شمال سوریه آنها جو را ملتهب می کنند تا به هر نحوی حامیان خود را در منطقه نگه دارند.

این درحالی است که متحدان آنها پس از عقب نشینی از سوریه نیز اظهاراتی را عنوان می کنند. "مایکل روبین" عضو ارشد اندیشکده امریکن انتروپرایزر در مطلبی مدعی شد: تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه زمینه را برای حمله ایران به اسرائیل فراهم می کند.

در کنار نگرانی اسرائیل از نبود آمریکا در منطقه، از سویی تحرکات کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی از مشکلات سیاسی داخلی نیز بر می آید و اقدامات آنها در جهت سرپوش گذاری بر شکست در تشکیل کابینه پس از گذشت دو دوره از انتخابات مزید بر علت شده است.

نتانیاهو دیروز پس از شکست دوباره در تشکیل کابینه، اختیار خود را به رییس رژیم صهیونیستی واگذار کرد، اما به نظر بنی گانتس شخص دیگر مامور تشکیل کابینه هم با مشکلات عدیده ای مواجه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین