کد خبر: ۶۱۷۹۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

واشنگتن: از منطقه امن در شمال سوریه حمایت می‌کنیم اما در آن مشارکت نمی‌کنیم

نماینده آمریکا در ناتو گفت از طرح پیشنهادی آلمان برای ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه استقبال می‌کند اما در آن شرکت نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

«کی بیلی هاچیسون» نماینده آمریکا در «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) گفت، آمریکا از پیشنهاد آلمان درخصوص ایجاد منطقه امن در شمال سوریه استقبال می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، با این حال هاچیسون مشارکت آمریکا در این طرح را غیرمحتمل دانست و آن را بر عهده متحدان اروپایی ناتو دانست.

هاچیسون در آستانه نشست وزرای دفاع ناتو که روز پنجشنبه برگزار می‌شود خواستار انجام تحقیقی درباره احتمال وقوع جنایت توسط نیروهای ترکیه، حین انجام عملیات در شمال سوریه شد و گفت ملل اروپایی باید شهروندانشان را که عضو داعش شده بودند از سوریه پس بگیرند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز روز چهارشنبه از کاهش درگیری‌ها در مناطق شمالی سوریه و آتش‌بسی که به صورت نسبی میان ترکیه و شبه نظامیان کرد بر قرار است، استقبال کرد.

ترکیه دو هفته پیش به بهانه «مبارزه با تروریسم» و ایجاد «یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری»، عملیاتی را در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه آغاز کرد.

یک هفته بعد، آنکارا در مذاکره با واشنگتن پذیرفت که عملیات را به مدت پنج روز متوقف کند تا شبه نظامیان کرد تا عمق ۳۲ کیلومتری خاک سوریه عقب‌نشینی کرده و از مرز ترکیه دور شوند. با توافق روز گذشته روسیه و ترکیه، آنکارا اعلام کرد فعلا به آتش‌بس در شمال سوریه ادامه می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین