کد خبر: ۶۱۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش گردشگران سلامت عمان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه گردشگران سلامت باید در قالب دفاتر خدمات گردشگری رسمی به ایران سفر کنند تا بهترین خدمات را با هزینه‌های تحت کنترل و نظارت دریافت کنند،‌از آمادگی ایران برای پذیرش گردشگری سلامت کشور عمان خبر داد.
اعلام آمادگی ایران برای پذیرش گردشگران سلامت عمان
آفتاب‌‌نیوز :

علی‌اصغر مونسان در سومین روز از سفر خود به عمان روز چهارشنبه با احمد بن محمد السعیدی وزیر بهداشت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر روابط خوب و دوستانه ایران و عمان، گفت: بین مردم دو کشور ارتباط خوب و دوستانه‌ای برقرار است.

مونسان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، روادید را برای گردشگران عمانی لغو کرده است و کشور عمان هم تسهیلات خوب فرودگاهی برای گردشگران ایرانی در نظر گرفته است، امیدواریم این روند بهبود پیدا کند و شاهد تبادل بیشتر گردشگران بین دو کشور باشیم.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش گردشگران سلامت عمان

او تصریح کرد: سالانه حدود ۸میلیون ایرانی به کشورهای مختلف سفر می‌کنند که مقصد بیشتر این گردشگران، کشورهای همسایه است، ما علاقه‌مند هستیم که با اجرای برنامه‌های متقابل تبادل گردشگر میان دو کشور ایران و عمان افزایش پیدا کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری ایران در تمام حوزه‌ها، افزود: بیمارستان‌های مجهز ایران سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر سلامت از کشورهای مختلف هستند، پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی چشم، مغز، قلب، پیوند کلیه در این مراکز درمانی انجام می‌شود، این در حالی است که هزینه انجام این عمل‌ها در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار ارزان و بصرفه است.

مونسان گفت: «این امکانات و توانمندی‌های درمانی در کنار جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی، فرصت خوبی برای گردشگران عمانی است که به ایران سفر کنند.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: گردشگران عمانی برای دریافت بهترین خدمات و رضایت کامل، می‌توانند در قالب تور و دفاتر رسمی خدمات گردشگری به ایران سفر کنند، چراکه افرادی هستند که ممکن است با اقداماتی نظیر معرفی گردشگران سلامت به برخی مراکز درمانی، موجبات نارضایتی گردشگران را فراهم کنند.

او گفت: دفاتر خدمات گردشگری قانونی که تحت نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند، بهترین بیمارستان‌ها و پزشکان را با قیمت‌های تعیین‌شده که تحت نظارت و کنترل این وزارتخانه است را به گردشگران سلامت معرفی می‌کنند، و در صورتی که در این مراکز اقدامی خلاف بر موازین موجود انجام شود، امکان مواجهه و برخورد برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وجود دارد.

مونسان همچنین از وزیر بهداشت عمان خواست نام ایران را در فهرست کشورهای مورد تایید پزشکی این کشور قرار دهد.

مراکز درمانی ایران در خاورمیانه بی‌نظیر است

وزیر بهداشت کشور عمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پیش از این سه بار به ایران سفر کرده است، گفت: در این سفرها با فعالیت‌ها و توانمندی‌های درمانی و بهداشتی ایران آشنا شدم، امکانات و ظرفیت‌های درمانی بسیار خوبی در این کشور وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده گردشگران سلامت قرار گیرد.

احمد بن محمد السعیدی یادآور شد: تمدن و فرهنگ دو کشور ایران و عمان در تاریخ ریشه دارد، رابطه این دو کشور زاییده امروز نیست بلکه این ارتباط عمیق از گذشته وجود داشته است و از تفکرات رهبران دو کشور نشأت گرفته است.

وزیر بهداشت عمان یادآور شد: «در تمام شهرهای ایران، امکانات و جاذبه‌های بسیاری به‌ویژه در حوزه گردشگری سلامت وجود دارد و به همین دلیل، گردشگران عمان، این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند.

او با بیان اینکه پزشکان و متخصصان ایرانی از تبحر خاصی برخوردار هستند، افزود: مراکز درمانی بسیار پیشرفته‌ای در ایران وجود دارد که در خاورمیانه بی‌نظیر است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته یک تیم فنی و متخصص برای بازدید از این مراکز عازم ایران شدند، در حال حاضر فهرست مراکز درمانی و بیمارستان‌های ایران را در اختیار داریم و گردشگران حوزه سلامت عمان را با این ظرفیت‌ها آشنا کرده‌ایم.

محمد السعیدی تاکید کرد: به دنبال تشویق گردشگران عمانی هستیم تا جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مقصد سفرهای گردشگری خود انتخاب کنند.

وزیر بهداشت عمان ابراز امیدواری کرد: با ادامه این تلاش‌ها شاهد افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور باشیم.

 

روابط بسیار نزدیک و برادرانه دو کشور ایران و عمان و علاقه مردم دو کشور به همدیگر، ظرفیت بزرگی برای توسعه همکاری های گردشگری میان ایران و عمان است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در صدر هیئتی ۶۰ نفره از بخش خصوصی و به منظور توسعه صنعت گردشگری به عمان سفر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین