کد خبر: ۶۱۷۹۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

طرز تهیه سوپ قارچ/ یک پیشنهاد جذاب پاییزی در هوای بارانی

پاییز هرچند دیر اما با قدرت شروع شده است؛ باران‌ یک‌دفعه به جان شهر افتاده و سرما بی‌مقدمه جای تابستان داغ امسال را گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

این هوا بهترین فرصت برای رفتن به سراغ غذاهایی است که هم آبکی باشند هم گرم. انواع آش‌ها و سوپ‌ها با شروع شدن هوای سرد بین مردم رونق بیشتری می‌گیرند.

یکی از این سوپ‌ها، سوپ قارچ است که هم گیاهی است هم طعم فوق‌العاده‌ای دارد و امتحان کردن آن در هوای بارانی به شدت پیشنهاد می‌شود.

طرز تهیه سوپ قارچ/ یک پیشنهاد جذاب پاییزی و در هوای بارانی

مواد لازم:

قارچ : ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
هویج متوسط: ۲ عدد
تره فرنگی: ۱۰۰ گرم
خامه: ۲۰۰ گرم
شیر: ۲۵۰ گرم
کره: ۱۰۰ گرم
آرد سفید: ۱ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی.

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا پیازها را پس از پوست گرفتن به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و کره را به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم تا کره آب شود. در مرحله بعدی پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۲. با کره کمی تفت می‌دهیم تا پیاز کمی نرم شود سپس مقداری زردچوبه اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا مخلوط پیاز و زردچوبه یکدست شود. در همین حین تره فرنگی و هویج را به صورت ریز خرد می‌کنیم و پس از اینکه پیاز نرم شد به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۳. ۱۰ دقیقه مخلوط تره فرنگی، هویج و پیاز را تفت می‌دهیم سپس قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد یا رنده می‌کنیم. پس از گذشت ۱۰ دقیقه قارچ را اضافه می‌کنیم.

۴. به مدت ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت می‌دهیم تا قارچ‌ها هم نرم شوند. در ادامه آرد سفید را به صورت کم کم داخل یک لیوان آب جوش حل می‌کنیم ( باید آرد را کم کم اضافه کنیم تا آرد گلوله نشود ) و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۵. در همین مرحله ۳ لیوان آب جوش هم به قابلمه اضافه می‌کنیم و مقداری نمک و فلفل سیاه به سوپ می‌زنیم. ۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا مواد بجوشند سپس شیر را به همراه خامه مخلوط می ‌کنیم و به قابلمه اضافه می‌کنیم.

۶. پس از اضافه کردن مخلوط شیر و خامه باید مراقب سوپ باشیم تا سوپ سرریز نکند. حدود ۵ دقیقه بعد جعفری خرد شده را به سوپ اضافه می‌کنیم و دیگر در قابلمه را نمی‌گذاریم تا سوپ جا بیفتد. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا با قارچ تزیین کرده و سرو می‌کنیم.

فوت و فن‌ها:

طرز تهیه سوپ قارچ/ یک پیشنهاد جذاب پاییزی و در هوای بارانی

- اگر تا به حال با این مشکل روبرو شدید که پس از اضافه کردن شیر ظاهر سوپ خراب شد و سوپ شما بریده بریده شد، دیگر نگران این مشکل نباشید زیرا با یک ترفند ساده می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. کافی است قبل از اضافه کردن شیر آن را در دمای محیط قرار دهید تا دمایش با محیط یکسان شود یا آن را به صورت ولرم اضافه کنید.

- در صورتی که می‌خواهید سوپ قارچ شما طعم بهتری داشته باشد و به اصطلاح عامیانه لذیذتر باشد می‌توانید به جای اضافه کردن ۳ لیوان آب جوش از ۳ لیوان آب مرغ یا آب گوشت استفاده کنید. با این کار سوپ قارچ شما طعم خیلی بهتری خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
0
0
ممنون ، عالي بود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین