کد خبر: ۶۱۷۹۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

ترامپ: تحریم‌های ترکیه لغو می‌شود/ کردها از آمریکا سپاسگزارند/بگذارید یکی دیگر برای شن و ماسه‌های خاورمیانه بجنگد!

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره وضعیت سوریه و تحولات اخیر در شمال این کشور با اعلام دستور لغو تحریم‌ها علیه ترکیه گفت از این کشور خواسته آتش بس در شمال سوریه را دائمی کند.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روی چهارشنبه اعلام کرد که تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا را که پس از حملۀ ترکیه به سرزمین‌های شمالی سوریه وضع شده بود، لغو خواهد کرد.

او که در کاخ سفید سخن می‌گفت، علت لغو این تحریم‌ها را موافقت ترکیه با آتش‌بس در نبرد مقابل کردهای سوریه اعلام کرد و خواستار آن شد که این آتش‌بسِ موقت، در این منطقه بصورت «دائمی» اجرا شود. با این وجود در ادامه خاطرنشان کرد که «تعریف شما از معنای "دائمی" در آنسوی جهان تا حدودی زیر سوال است».

او گفت: «تحریم‌ها لغو خواهد شد مگر آنکه اتفاقی روی دهد که ما با آن موافق نباشیم.»

ترامپ: تحریم‌های ترکیه لغو می‌شود/ کردها از آمریکا سپاسگزارند

ترامپ همچنین افزود که ایالات متحده نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد و تنها تعدادی کمی از نظامیان آمریکایی برای حفاظت از «مناطق نفتی سوریه» باقی خواهند ماند.

او دربارۀ درگیری‌های سوریه گفت: «افرادی که به من و ایالات متحده توصیه می‌دادند، همان افرادی بودند که من برای سالها تماشایشان می‌کردم و [دیدگاههایشان] را می‎خواندم. آنها مردمانی بودند که ما را به درون آشفتگی‌های خاورمیانه کشاندند و هیچگاه چشم‌انداز یا شجاعتی برای بیرون آوردن ما نداشتند... آنها فقط حرف می‌زنند... بگذارید یکی دیگر برای این شن و ماسه‌ها که مدتهای طولانی است به خون آغشته شده، بجنگد.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت که با تصمیم امروز، فعالیت‌های این کشور با ترکیه که برای دو هفته متوقف شده بود دوباره از سر گرفته می‌شود؛ موضوعی که به گفتۀ او «یک نتیجۀ عالی» است و تحسین و «تبریک» مردم را در پی خواهد داشت.

دونالد ترامپ این سخنان را ساعاتی پس از آن بر زبان آورد که روسیه پس از توافق با ترکیه برای توقف جنگ، نیروهایش را در سرزمین‌های شمالی سوریه مستقر و گشت‌زنی در این مناطق را آغاز کرد.

تقدیر از رجب طیب اردوغان

دونالد ترامپ همچنین رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود را ستود و او را مردی توصیف کرد که کشورش را دوست دارد. ترامپ از اردوغان برای اجرای توافقی که در موضوع سوریه حاصل شده، سپاسگزاری کرد و دربارۀ او گفت: «در ذهن او این است که کار درستی برای کشورش انجام می‌دهد.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «بار دیگر از همۀ اعضای تیم آمریکا که به برقراری آتش‌بس در سوریه کمک کردند و زندگی مردم بسیاری را نجات دادند، سپاسگزاری می‌کنم. همچنین از رجب طیب اردوغان، مردی که خیلی خوب با او آشنا شده‌ام و مردی که کشورش را دوست دارد و به نظر او، کاری درست برای کشورش انجام می‌دهد.»

او همچنین افزود که احتمالا به‌زودی با رئیس جمهوری ترکیه ملاقات می‌کند.

جنایت جنگی در سوریه

دونالد ترامپ در حالی خبر لغو تحریم‌های ترکیه را اعلام می‌کند که پیش‌تر در همین روز، جیمز جفری نمایندۀ ویژه آمریکا در امور سوریه و در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، اعلام کرده بود که نیروهای تحت حمایت ترکیه در جریان نبرد در شمال سوریه مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
4
0
روزی گفتم ترکیه به سوریه حمله کرد واسه درس کردن وجهه دیپلماسی دولت ترامپ...دیدید که توافق کردند که الان ترامپ بیاد پز بده که حاصل این توافق و آتش بس کار خودش بوده...لعت به اردوغان
پاسخ ها
مهمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
اونا توافق کردن تو چرا می سوزی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
شاید این پیامی به ایران که امریکا چندان به قولهایش بی وفا نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین