کد خبر: ۶۱۷۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

روحانی: ایران در برابر تحریم‌های آمریکا به زانو به در نمی‌آید

رئیس جمهوری با بیان اینکه روابط ایران با جمهوری آذربایجان در طول ۶ سال اخیر بسیار به هم نزدیک شده است، گفت: روابط دو کشور به سمت راهبردی حرکت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه پیش از سفر به جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر برای شرکت در هجدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است که بنا به دعوت رئیس جمهوری آذربایجان الهام علی اف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای ما بسیار مهم است در شرایطی که آمریکایی‌ها بر طبل یک‌جانبه‌گرایی می‌زنند و می‌خواهند در امور همه کشورها مداخله کنند و دشمنی‌هاشان نسبت به ملت بزرگ ایران از همیشه روشن‌تر و آشکارتر است ما باید در همه اجلاس‌های منطقه‌ای و سطح جهان و سازمان‌های بین‌المللی حضور فعال داشته باشیم. آمریکایی‌ها از اول به دنبال این بودند که جمهوری اسلامی ایران را منزوی کنند تا کشوری تنها بماند.

روحانی: ایران در برابر تحریم‌های آمریکا به زانو به در نمی‌آید

روحانی تاکید کرد: روز به روز جایگاه ایران در میان کشورهای جهان ملت‌های جهان بیش از گذشته ارتقا پیدا می‌کند امروز دیگر تردیدی باقی نمانده که جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار مهم و تاثیرگذار در این منطقه است.

وی بیان کرد: امروز برای هیچکس تردید باقی نمانده که این ملت بزرگ در برابر توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکا و تحریم آنها به زانو به در نمی‌آید و راه خودش را ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری گفت: در این شرایط گفت‌وگوی ما در این گونه اجلاس ها اهمیت آن از گذشته بیشتر است و خوشحالم که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر حضور فعال‌تری در اتحادیه‌های منطقه‌ای داشته است.

روحانی یادآور شد: اخیراً با اتحادیه اوراسیا توافق موقتی را امضا کرده و در اجلاس سران آنها در ارمنستان شرکت کردیم، در سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بودیم و حضور داریم، در کنفرانس اسلامی غیر متعهدها همواره حضور فعال داشتیم و داریم.

روحانی گفت فعالیتهای سه جانبه ای را در سال های اخیر شروع کردیم که قبلاً به این صورت نبوده است. اجلاس هایی که برمبنای روند میان ایران، ترکیه و روسیه تشکیل می‌شود یا اجلاسی که میان ایران، آذربایجان و روسیه سه جانبه تشکیل می شود یا اجلاس هایی که بین ایران هندوستان و افغانستان تشکیل می‌شود و سایر اجلاس‌های که در سطح منطقه داریم همه بر این مبناست که جمهوری اسلامی ایران باید حضور فعال تر در منطقه و سطح جهان داشته باشد.

وی یادآور شد این هجدهمین اجلاس است که در آذربایجان برگزار می شود هفدهمین آن در ونزوئلا بود و اجلاس قبلی آن در تهران برگزار شد و از این تاریخ ریاست این جنبش را آذربایجان بر عهده می‌گیرد که من هم سخنرانی خواهم کرد و هم ملاقات‌های دوجانبه با روسای کشورهایی که در این اجلاس شرکت می‌کنند خواهم داشت که البته امروز اختصاصاً با کشور میزبان است.

روحانی ادامه داد: با جمهوری آذربایجان روابط ما در طول این ۶ سال بسیار به هم نزدیک شده است. آذربایجان به غیر از همسایگی یکی از سه کشور شیعه در این منطقه است، ایران عراق و آذربایجان است. بنابراین برای ما اهمیت ویژه ای دارد چرا که با آنها پیوند و ریشه عمیق تاریخی و فرهنگی داریم و روابط ما با آذربایجان به سمت یک روابط راهبردی حرکت می کند. ما هم در دریای خزر توافقات بسیار مهمی با آذربایجان به امضا رسانده ایم و باید اجرا و عملیاتی شود، در عملیات مشترک اکتشاف و استخراج نفت و گاز و هم در زمینه ترانزیت و راه ترانزیت همکاری های خوبی را آغاز کرده ایم.

رئیس جمهوری گفت: آستارا- آستارا وصل شده و پایانه ای آنجا تشکیل شده است، همه توان خود را برای اتصال راه آهن رشت به آستارا گذاشته ایم و دنبال می‌کنیم چرا که این راه ترانزیتی برای ما بسیار مهم است و هم برای روابط ما با روسیه و اروپا، آذربایجان و قفقاز و هم برای دیگر کشور هایی که در این مسیر حضور فعال دارند.

روحانی گفت: البته ما روابط خوبی در زمینه صنعتی و داروسازی و علمی و پزشکی با آذربایجان داریم بنابرین امروز بعدازظهر همه کار ما بیشتر دیدارهای دوجانبه با مقام های آذربایجان است و فردا عمدتا با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
تحریم روی ژن جنین مادر حامله اثر گذار است .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین