کد خبر: ۶۱۸۱۱۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

اعتراضات لبنان؛ هواداران حزب‌الله با معترضان درگیر شدند+عکس

درگیری بین تظاهر کنندگان ضددولتی و طرفداران گروه حزب الله لبنان در بیروت، پایتخت این کشور چند مجروح بر جای گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :

این درگیری ها تنها ساعاتی پس از سخنرانی میشل عون، رئیس جمهوری لبنان صورت گرفت. رئیس جمهوری لبنان در سخنان خود معترضان را به گفتگو درباره مطالباتشان دعوت کرد.

معترضان در جریان تظاهرات خود پس از سخنرانی میشل عون بار دیگر خواستار استعفای دولت لبنان شدند. تظاهرات آنها که با وجود بارش شدید باران در بیروت گردهم آمده بودند از سوی گروهی از هواداران گروه حزب الله لبنان مختل شد.

اعتراضات لبنان؛ هواداران حزب‌الله با معترضان درگیر شدند+عکس

طرفداران حزب الله در برابر شعار معترضان که خواستار استعفای دولت شده بودند فریاد می زدند: «حسن نصرالله از همه آنها شرافتمندتر است.»

از دیگر شعارهای هواداران حزب الله لبنان می توان به «نصرالله ما تو را می پرستیم!» یا «حزب الله تروریست نیست، کشورم را حفظ کرده است» اشاره کرد. آنها همچنین پرچم بزرگ اسرائیل را روی زمین پهن کرده بودند تا تظاهرکنندگان آن را لگدمال کنند.

رویارویی هواداران حزب الله با معترضان ضددولتی تا زمان آغاز درگیری بین آنها ادامه داشت. پلیس لبنان ضمن تلاش برای جلوگیری از درگیری به دنبال آغاز زد و خورد بین دو طرف دست به شلیک تیرهوایی زد.

یک شاهد عینی گزارش داده است که دستکم چهار نفر در جریان درگیری های روز پنجشنبه بیروت زخمی شدند.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان ساعاتی پیش از این رویدادها در سخنانی اعلام آمادگی کرده بود تا با نمایندگان معترضان دیدار کند.

تظاهرات ضددولتی در لبنان از روز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) در اعتراض به وضعیت اقتصادی و وضع مالیات های جدید از جمله بر مکالمات واتس اپ آغاز شد. دولت سعد حریری، نخست وزیر لبنان سه روز پس از آغاز اعتراضات از اجرای طرح اصلاحات اقتصادی و لغو وضع مالیات خای جدید خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین