کد خبر: ۶۱۸۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

قبلاً همه از چینی‌ها می‌ترسیدند، حالا از ایرانی‌ها/ نتیجه‌ای تاریخی در ووشوی جهان رقم زدیم

قهرمان جهان گفت: درگذشته همه نگران رویارویی با چینی‌ها بودند، حتی ورزشکاران ما، اما حالا از ما می‌ترسند و نگران رودررو شدن با ووشوکاران ایرانی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

میلاد عارفی مقام درباره کسب مدال طلای مسابقات ووشوی قهرمانی جهان و قهرمانی تیم ایران گفت: خدا را شکر باز هم شگفتی ساز شدیم و نتیجه تاریخی را رقم زدیم. امیدوارم بتوانیم این روند موفقیت را باز هم ادامه دهیم. برای اولین بار در تاریخ هر هشت نماینده کشورمان طلا گرفتند.

وی درباره داوری‌ها گفت: طوری بازی کردیم که تمام حریفان را با اختلاف شکست دادیم و جایی برای اعمال نفوذ داوران باقی نماند. اردوهای تیم ملی نظم خوبی داشت و خیلی کمک کرد با شرایط خوبی گام به مسابقات جهانی بگذاریم.

دارنده ۲ مدال طلای ووشوی قهرمانی جهان درباره احتمال المپیکی شدن این رشته گفت: قبلاً حضور در المپیک برای ما آرزو بود، اما حالا تبدیل به رویا شده است. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون می‌تواند با توجه به قدرت ووشوی ایران، تاثیر زیادی روی عملکرد کاروان کشورمان در المپیک داشته باشد.

عارفی مقام درباره لیگ ووشو گفت: لیگ ما از لیگ‌های پویای ورزش کشور است و اگر اسپانسرها ورود کنند، کمک زیادی به ووشوکاران خواهد کرد و می‌تواند به آنها انگیزه دهد. خوشبختانه امکانات خوبی در شهرهای مختلف ایجاد شده و شرایط برای پرورش استعدادها و حضور جوانان فراهم شده است.

وی در پاسخ به اینکه کدام رشته را به غیر از ووشو پیگیری می‌کند، گفت: در کودکی مدتی کشتی می‌گرفتم اما با توجه به اینکه برادرم از قهرمانان ووشو بود، به این رشته آمدم. امیدوارم حمایت های بیشتری از ورزشکاران حرفه‌ای به خصوص ووشوکاران شود چون تمام تلاششان افتخارآفرینی برای ایران و اهتزاز پرچم کشورمان در رقابت های بین المللی است.

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان درباره جایگاه ایران در این رشته گفت: شرایط ووشوی ایران به گونه‌ای شده که حالا چینی‌ها از ما می‌ترسند. در گذشته همه نگران رویارویی با چینی‌ها بودند حتی ورزشکاران ما، اما حالا آنها از ما می‌ترسند و نگران رودررو شدن با ووشوکاران ایرانی هستند.

قبلاً همه از چینی‌ها می‌ترسیدند، حالا از ایرانی‌ها/ نتیجه‌ای تاریخی در ووشوی جهان رقم زدیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین