کد خبر: ۶۱۸۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

بازگشایی موزه ملی حلب پس از ۸ سال

موزه ملی حلب پس از سالها تعطیلی، به روی بازدیدکنندگان و باستان‌شناسان بازگشایی شد.در این موزه بیش از ۵۰ هزار قطعه از گنجینه‌های باستانی که گواهی زنده از تمدن‌ دیرینه این منطقه هستند، به نمایش گذاشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری سانا، محمود حمود، مدیرکل آثار باستانی و موزه‌های سوریه گفت: بازگشایی این موزه پس از هشت سال بسته شدن، بیانگر بازگشت زندگی به این مرکز فرهنگی و جهانی مهم است، زیرا کلکسیون و آثار باستانی نادری دارد که نشان‌دهنده تمدن موجود در مناطق وادی‌الخابور، فرات، منطقه الوسطی، ادلب و حلب بوده و حامل پیام دانش، عشق و صلح است. همچنین تاکیدی بر این امر است که مردم سوریه بر بی‌عدالتی، تجاوز، تروریسم و جهل پیروز شده‌اند.

حمود به نقش اداره کل آثار باستانی در نجات محتوای موزه و کلکسیون آن از نابودی، انتقال آنها به دمشق -هنگامی که حلب روزانه در معرض حملات تروریستی قرار داشت- و مرمت بخش‌های موزه پرداخت که در اثر در جنگ تخریب شده بودند و گفت: این اقدامات با همکاری ژاپن و برنامه توسعه سازمان ملل انجام شدند.

در همین راستا، خالد مصری، مدیر آثار باستانی حلب گفت: بازگشایی این موزه پیامی است به جهانیان مبنی بر اینکه شهر شهباء در حلب گرد و غبار تروریسم را از چهره خود می‌زداید و دوباره زندگی به آن باز می‌گردد. این موزه در سال ۱۹۳۱ به روی بازدیدکنندگان گشوده شد و در سال ۱۹۶۶ شاهد شروعی جدید با ساختاری مدرن برای نمایش ده‌ها هزار قطعه و آثار باستانی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین