کد خبر: ۶۱۸۲۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

منع آمد و شد در چند استان عراق/ وزارت کشور : چندین دفتر حزبی و نهاد دولتی هدف حمله قرار گرفت

منابع عراقی از برقراری منع آمد و شد در چند استان این کشور خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

 به نقل از رسانه‌های عراق، بغداد و برخی استان‌های عراق روز جمعه شاهد تظاهرات برای اصلاحات و مهار بیکاری و مبارزه با فساد بود، اما همانند تظاهرات قبلی شاهد اقدامات خشونت آمیز افرادی بود که به تظاهرات مسالمت آمیز نفوذ کرده بودند.

مقررات منع آمد و شد در استان‌های ذی‌قار، بابِل، واسط، بصره، دیوانیه ، میسان و المثنی برقرار شده است.

منع آمد و شد در چند استان عراق/ وزارت کشور : چندین دفتر حزبی و نهاد دولتی هدف حمله قرار گرفت

یک منبع امنیتی به الفرات گفت در پی حوادثی که استان بابل شاهد بود، مقررات منع آمد و شد در آن برقرار شده است، یک منبع امنیتی گفته است مقررات منع آمد و شد در استان بابل تا اطلاع ثانوی برقرار شده است.

مجوز عبدالمهدی به استانداران عراق

عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح به استانداران این مجوز را داد که مقررات منع آمد و شد را به صورت محدود یا کلی در استان‌های خود اعمال کنند.

شبکه السومریه به نقل از یک منبع گزارش داد عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح به استانداران مجوز اعمال منع آمد و شد به صورت کلی یا جزئی را داده است.

از سوی دیگر کمیته امنیتی در شورای استان میسان از وضعیت امنیتی این استان ابراز نگرانی کرده است. این کمیته از زخمی شدن شماری از تظاهرکنندگان و اقدام افراد نفوذی در آتش زدن دفتر حزب الدعوه الاسلامیه خبر داده است.

کمیساریای حقوق بشر عراق در استان میسان از زخمی شدن معاون مدیر دفتر این کمیساریا در استان میسان در تیراندازی افراد مسلح خبر داده است.

در بیانیه این کمیساریا آمده است معاون مدیر دفتر کمیساریای حقوق بشر در استان میسان هدف تیراندازی قرار گرفت و از سوی تیمی که همراه وی در تظاهرات بود به بیمارستان الصدر منتقل شد.

حمله افراد نفوذی به دفاتر حزبی و نهادهای دولتی

وزارت کشور عراق اعلام کرد برخی گروه‌ها به دفاتر احزاب و برخی نهادهای دولتی در استان‌ها حمله کرده و آن را آتش زدند.

السومریه از حمله افراد ناشناس به دفتر ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی نخست وزیر اسبق در استان بابل خبر داد. یک منبع امنیتی در این باره گفت مهاجمان با حمله به دفتر ائتلاف دولت قانون، به شکستن تجهیزات این دفتر پرداختند.

تاکید بر ضرورت مقابله با متجاوزان به نهادهای دولتی و نیروهای امنیتی

عباس العیساوی عضو دفتر سیاسی جریان حکمت خواستار افشای کسانی شد که به آتش زدن نهادهای دولتی و حمله به نیروهای امنیتی پرداختند. وی تصریح کرد کسانی که به آتش زدن ادارات دولتی و حمله به نیروهای امنیتی و تعدی به اموال خصوصی دست می‌زنند، تظاهرکننده نیستند و باید این افراد و کسانی که حامی آنها هستند را رسوا کرد.

اظهارات سخنگوی دولت خطاب به تظاهرکنندگان

ایلی ابو ورده سخنگوی دولت عراق تاکید کرد امکان استخدام همه تظاهرکنندگان وجود ندارد. بر اساس گزارش الفرات، وی اظهار داشت دولت به حمایت از تظاهرکنندگان و اصلاح متعهد است، اما فراهم کردن فرصت‌های شغلی به مجموعه‌ای از اقدامات و قوانین و جذب سرمایه نیاز دارد.

ابو ورده خاطر نشان کرد امکان جذب این تعداد(تظاهرکننده) در نهادهای دولتی وجود ندارد. وی تصریح کرد دولت به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی نکرده و بر آزادی بیان تاکید کرده است.

درخواست شیوخ عشایر فرات مرکزی از تظاهرکنندگان : از خشونت دوری کنید

شیوخ عشایر فرات مرکزی از تظاهرکنندگان درخواست کردند از خشونت دوری کرده و مسالمت آمیز بودن تظاهرات خود را حفظ کنند.

بر اساس گزارش الفرات،‌شیوخ عشایر فرات مرکزی از تظاهرکنندگان خواستند ضمن حفظ ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات خود به تاسیسات و نهادهای دولتی حمله نکنند و از خشونت اجتناب کنند.

شیوخ عشایر همچنین از سازمان‌های مدنی و فعالان تظاهرکننده و نیروهای امنیتی خواستند به رهنمودهای مرجعیت عالی دینی در برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز به دور از خشونت و تخریب و آشوب پایبند باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین