کد خبر: ۶۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸

یکی از رهبران عصائب اهل الحق در جنوب عراق ترور شد

جنبش عصائب الحق عراق می‌گوید دو تن از اعضای این جنبش در حمله افراد ناشناس ترور شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

جنبش «عصائب الحق» عراق به رهبری «قیس الخزعلی» از کشته شدن دو تن از اعضای این جنبش در استان میسان (جنوب عراق) خبر داد.

این جنبش شامگاه جمعه (سوم آبان) در بیانیه‌ای اعلام کرد که «وسام العلیاوی»، رئیس‌ دفتر عصائب الحق در این استان به همراه برادرش «عصام العلیاوی»، در حمله افراد مسلحی که صورت خود را پوشانده بودند، ترور شده‌اند.

یکی از رهبران عصائب اهل الحق در جنوب عراق ترور شد

در این حمله، افراد مسلح ناشناس به ساختمان عصائب الحق در استان میسان حمله کردند که بر اثر این حمله وسام زخمی می‌شود ولی افراد مسلح با تعقیب او، نهایت او را به همراه برادرش در داخل بیمارستان ترور می‌کنند.

معترضان عراقی از ظهر امروز (جمعه)، دومین دور از تظاهرات خود در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز کرده‌اند.

درگیری معترضان با نیروهای امنیتی در برخی از شهرهای عراق مقامات عراقی را مجبور به وضع مقررات منع آمد و شد در پنج استان کرده است. هم‌اکنون استان‌های بصره، ناصریه، ذی‌قار، واسط و میسان از جمله استان‌هایی است که از امشب شاهد اعمال مقررات منع آمد‌وشد است.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق به مقامات محلی اختیار تام در وضع مقررات آمد و شد جزئی یا کلی در مناطق زیر نظرشان داده است. قرار است پارلمان عراق برای بررسی اوضاع جدید، فردا شنبه جلسه اضطراری تشکیل دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین