کد خبر: ۶۱۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹

عضو شورای تهران: پلاستیک‌ها عامل آب‌گرفتگی خیابان‌های پایتخت شد

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که در پی بارش باران وجود پلاستیک‌ها و زباله‌ها عامل آب‌گرفتگی خیابان‌ها در پایتخت شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«ناهید خداکرمی» روز شنبه با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود، اظهار داشت: آن چیزی که ما می‌بینیم این است که به واسطه بارش باران شاهد ترافیک در سطح شهر و آب‌گرفتگی‌های جزئی هستیم.

وی افزود:‌ البته براساس آنچه من اطلاع دارم مدیران مختلف شهر تهران و همچنین کارگران زحمتکش خدمات شهری تمام تلاش خود را به صورت شبانه روزی به کار بسته‌اند تا آب‌گرفتگی‌ها از بین برود.

خداکرمی با بیان اینکه فرهنگ ریختن زباله در داخل انهار و جوی‌ها مشکل امروز ما است، گفت: متأسفانه بیشتر آب‌گرفتگی‌ها ناشی از زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی ریخته شده در سطح معابر است.

عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع سیل در برخی کشورها در پی مسدود بودن انهار با زباله های پلاستیکی، خاطر نشان کرد:‌ در سیل اخیر در یکی از کشورهای شرق آسیا، تجمع همین زباله‌های پلاستیکی موجب سیل شده بود و پس از آن در این کشور استفاده از پلاستیک و ریختن زباله ممنوع شد.

وی تاکید کرد:‌ از سوی دیگر آب باران برای آنکه تبدیل به سیلاب نشود نیاز دارد تا در عمق زمین فرو برود و به داخل زمین نفوذ کند و اگر این اتفاق نیافتد به صورت روان آب در سطح خیابان‌ها جاری می‌شود.

خداکرمی با بیان اینکه در دو دهه اخیر شاهد ساخت و سازهای بی رویه‌ در تهران بودیم که راه نفوذ آب به عمق زمین را بسته است، گفت:‌ برای مثال وقتی به یک ساختمان اجازه ساخت زیرزمین در منفی 5 را می‌دهیم یعنی حداقل 20 متر راه ورود آب را به عمق زمین بسته‌ایم.

عضو شورای تهران ادامه داد: نمی‌شود راه نفوذ آب های سطحی را بست و بعد از کارگران بخواهیم که با آب گرفتگی مقابله کنند.

وی عنوان کرد:‌ آنچه من اطلاع دارم این است که مجموعه شهرداری تهران از ماه‌ها قبل به فکر لایروبی و پاکسازی انهار و جوی‌ها بوده‌اند اما به دو دلیل اشاره شده مشکلاتی پیش آمده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین