کد خبر: ۶۱۸۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱

اولین فرمان سعد درباره تیراندازی میان معترضان/حامیان عون به خیابان ها آمدند

در پی حادثه تیراندازی در منطقه "البداوی" در شمال لبنان، سعد حریری نخست وزیر لبنان با فرمانده ارتش تماس گرفته و او را به تحقیق فوری در خصوص این حادثه و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه مکلف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان "ان ان ای " تعدادی از تظاهرکنندگان با به آتش کشیدن لاستیک و مسدود کردن بزرگراه البداوی موجب بحرانی شدن اوضاع در این منطقه شدند.

در این میان تعدادی از معترضان که در میدان "النور" طرابلس تحصن کرده بودند درحال حرکت به سمت البداوی و ملحق شدن به معترضان در این محل و اعلام همبستگی با آنان هستند.

حادثه در راه ارتباطی البدوای- طرابلس ظهر امروز و زمانی اتفاق افتاد که گروهی از تحصن‌کنندگان با تعدادی از شهروندان که در تلاش بودند با خودروهای خود از این محل عبور کنند، درگیر شدند و نیروهای ارتش برای پایان دادن این وضعیت وارد عمل شدند اما هدف سنگ پرانی قرار گرفتند که مجروح شدن پنج نیروی ارتش را به دنبال داشت.

در پی این وضعیت نیروهای ارتش به منظور پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند و سپس با مشاهده بحرانی شدن اوضاع به تیراندازی هوایی متوسل شدند که در اثر آن دو غیرنظامی نیز مجروح شدند.

اکنون با استقرار نیروهای ارتش در این منطقه اوضاع به شرایط عادی بازگشته است و تحقیق در این خصوص ادامه دارد.

تظاهرات حامیان میشل عون در بیروت

در همین حال نیز تعدادی از حامیان "میشل عون" رئیس جمهور لبنان عصر امروز شنبه با برگزاری تظاهراتی در بیروت حمایت خود را از وی اعلام کردند.

به گزارش شبکه المیادین، تظاهر کنندگان تاکید کردند، باید به منظور محاکمه فاسدان، نمایندگان پارلمان و نهاد قضایی را تحت فشار قرار داد.

آنان همچنین تاکید کردند، مخالف فتنه انگیزی و تلاش هایی هستند که هدف از آن سوق دادن تظاهر کنندگان به سمت اقدامات شبه نظامی است.

حامیان میشل عون تظاهرات خود را از منطقه "الجدیده" در بیروت آغاز و اعلام کردند به سمت پل "نهر الموت" حرکت خواهند کرد و در نظر ندارند به سمت تظاهراتی که در "جل الدیب" در جریان است، حرکت کنند.

جل الدیب ورودی شمالی بیروت به شمار می آید و به دلیل مخالفت تظاهرکنندگان با بازگشایی راه ارتباطی آن به سمت بیروت، در دو روز گذشته صحنه برخی برخوردها بین تظاهرکنندگان و نیروهای ارتش بود.

این در حالی است که تکاپوی مردمی در بیروت، طرابلس و صیدا و سایر مناطق لبنان همچنان ادامه داد و نیروهای امنیتی نیز از بازگشایی راههای اصلی خبر داده و اعلام کردند مانع ادامه تظاهرات نیستند.

بنابر اعلام شبکه المیادین، تعداد تظاهرکنندگان در میدان الشهداء در بیروت کمتر از روزهای گذشته است زیرا برخی از تظاهرکنندگان تاکید دارند باید مقابل بانک مرکزی تجمع کرد که عامل اصلی به غارت رفتن اموال کشور است.

در این میان خبرگزاری رسمی لبنان نیز از تیراندازی در منطقه "البداوی" در شمال این کشور و در جریان تلاش نیروهای ارتش برای بازگشایی راه ارتباطی آن خبر داده و اعلام کرد درگیری و برخوردهایی که بین ارتش و افرادی که راه را مسدود کرده اند موجب مجروح شدن هفت نفر شد.

همچنین "الیاس بوصعب" وزیر دفاع لبنان در یک توئیت نوشت: پایان محرمانه بودن حساب های بانکی خود و همسرش را خواستار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین