کد خبر: ۶۱۸۴۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵
۳۹ مهاجر غیرقانونی در کامیونی در بریتانیا فوت شده‌‌‌اند

مرگ چینی‌ها در کامیون انگلیسی؛ دلیل فرار شهروندان دومین اقتصاد بزرگ جهان چیست؟

طبق آمار انستیتو سیاستگذاری مهاجرتی، نزدیک به ده میلیون از ۲۵۸ میلیون مهاجر در جهان از میان شهروندان چینی هستند. بیش از ۲.۵ میلیون چینی در امریکا، ۷۱۲ هزار نفر در کانادا و ۴۷۳ هزار نفر آنان در استرالیا زندگی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- مرگ ۳۹ مهاجر غیرقانونی در کامیونی در پارک صنعتی بریتانیا در هفته جاری دنیا را شگفت‌زده کرد.‌ درباره جزئیات این موضوع خبر زیادی منتشر نشده است. با این حال، پلیس بریتانیا روز پنجشنبه اعلام کرده بود که احتمالا تمام سرنشینان آن کامیون، چینی‌تبار بوده‌اند. دادستانی فدرال بلژیک پرونده‌ای را برای تحقیق در این‌باره باز کرده است و "بوریس جانسون" نخست‌وزیر بریتانیا خواستار اجرای عدالت در قبال عاملان این حادثه تلخ شده است. با این حال، یک پرسش اساسی باقی است: چرا این افراد چینی بوده‌اند؟ اتباع کشوری که دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود. چرا آنان از کشورشان فرار کرده بودند؟

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری "سی ان ان" در گزارشی درباره مهاجران چینی می‌نویسد: "طبق آمار انستیتو سیاستگذاری مهاجرتی نزدیک به ده میلیون از ۲۵۸ میلیون مهاجر در جهان از میان شهروندان چینی هستند. در نتیجه، چین چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر داشتن سهم در تعداد روزافزون مهاجران بین‌المللی است. بیش از ۲.۵ میلیون چینی در امریکا، ۷۱۲ هزار نفر در کانادا و ۴۷۳ هزار نفر آنان در استرالیا زندگی می‌کنند. تنها در بریتانیا در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۷۳۰ هزار ویزا برای اتباع چین صادر شده است که ۱۱ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

مرگ چینی‌ها در کامیون انگلیسی؛ دلیل فرار شهروندان دومین اقتصاد بزرگ جهان چیست؟

چین رشد اقتصادی سریعی در دهه‌های اخیر داشته است.‌ اغلب گمان می‌شود که مهاجران از فقیرترین افراد جامعه با کمترین مهارت‌های شغلی هستند. این فرض همیشه درست نیست؛ دست‌کم در مورد چینی‌ها. بررسی پیشینه افراد نشان می‌دهند در میان مهاجران چینی از افراد کم‌مهارت تا با مهارت بالا و معمولی وجود دارند. اغلب این مهاجران چینی از فقیرترین طبقات چین نیستند چرا که حداقل منابع مالی برای سفر به اروپا و امریکا را چه به صورت قانونی چه غیرقانونی داشته‌اند.‌ اگر نیاز به سفر قانونی داشته باشید باید ویزا و پاسپورت تهیه کنید که نیاز به پول دارد. در صورت سفر غیرقانونی نیز قاچاقچیان پول زیادی از مهاجران دریافت می‌کنند. به نظر می‌رسد چینی‌های مهاجر به دنبال فرصت‌های شغلی و زندگی بهتری هستند". 

"سی ان ان" با اشاره به تنوع گسترده مهاجران چینی می‌نویسد: "آن دسته از چینی‌هایی که مهارت‌های بالایی دارند، در عرصه فناوری و علوم در امریکا و کشورهای توسعه یافته مشغول به کار می‌شوند. برخی برای اجرای پروژه‌های عمرانی به شرق اروپا یا آفریقا می‌روند. ۲۰ درصد از مهاجران چینی در آفریقا هستند که از طبقات اقتصادی و اجتماعی متنوع و سنین مختلفی هستند و از دیپلمات‌ها تا کارگران پروژه‌های ساختمانی را در بر می‌گیرد. بسیاری از دانشجویان چینی در خارج از چین درس می‌خوانند. در بریتانیا ۱۰۰ هزار ویزای تحصیلی برای دانشجویان چینی صادر شده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است". 

"سی ان ان" اشاره می‌کند آمارها نشان می‌دهند هنوز هم مهاجران غیرقانونی چینی در بریتانیا کمتر از مهاجران غیرقانونی چینی در کشورهای مدیترانه‌ای چون ایتالیا و اسپانیا هستند که علت آن شرایط دشوارتر ورود به بریتانیا است.‌ ایتالیا مقصد اصلی مهاجران غیرقانونی چینی است.‌ آنان اغلب در صنایع نساجی در ایتالیا با حقوق اندک مشغول به کار می‌شوند. در ایتالیا، اقتصادی در سایه و پنهان وجود دارد که مهاجران زیادی از خاورمیانه تا چین را به کار می‌گیرد". 

این شبکه خبری در پایان می‌نویسد: "در چین علیرغم رشد اقتصادی، فرصت‌ها عادلانه تقسیم نشده‌اند و بسیاری از مهاجران افراد آسیب دیده به دلیل وجود شکاف در توزیع فرصت‌ها بوده‌اند".‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
2
2
قاچاق انسان از کشورهای فقیرتر بیشتر
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
1
4
علتش این که چین با استثمار مردم فقیر به این جایگاه رسیده و یه کشور قدرتمند ولی دیکتاتوره کلن ذات کشورهای کمونیستی همینه مردمش دنبال کرامت انسانی هستن که فقط در پول و تجارت خلاصه نمیشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین