کد خبر: ۶۱۸۵۰۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

تجمع معترضان هنگ‌کنگی و حمله پلیس با گاز اشک آور و اسپری فلفل

امروز (یکشنبه) هزاران تن از معترضان هنگ‌کنگی که همچنان اکثر آنها با ماسک صورتشان را به رغم اعمال ممنوعیت پوشانده بودند در راستای محکومیت خشونت‌های پلیس و سیاست‌های مقامات در این دولتشهر از جمله در منطقه موسوم به بندر کاولون تجمع کرده و نیروهای پلیس ضد شورش با گاز اشک آور به آنها حمله کردند.
تجمع معترضان هنگ‌کنگی و حمله پلیس با گاز اشک آور و اسپری فلفل
آفتاب‌‌نیوز :

نیروهای پلیس هنگ‌گنک ابتدا زودتر از تجمع معترضان مستقر شده و به آنها هشدار دادند از منطقه توریستی تسیم شا تسوی در مقابل هتل شبه جزیره دور بماندند. این نیروها با تشکیل کمربندهای امنیتی و بستن راه خودروها تدابیری را در خیابان موسوم به خیابان نیتان اعمال کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد معترضان با گذشت زمان هر چه بیشتر شده و آنها از محل خیابان نیتان به سمت دریا حرکت کردند. با این حال تعدادی از آنها بعد از حملات پلیس با گاز اشک آور و اسپری فلفل شروع به فرار کردند.

نیروهای پلیس با ادامه تجمع معترضان تعدادی از آنها را بازداشت کردند و با بلندگو هشدارهای را به آنها دادند.

معترضان در عین حال انگیزه خود از این تظاهراتشان را "حفاظت از مسلمانان، خبرنگاران و مردم" اعلام کردند.

حمله پلیس به گروهی از معترضان در مقابل یک مسجد در یکشنبه گذشته باعث انتقاد جامعه مسلمانان هنگ‌کنگ شد.

یک معترض 26 ساله به نام بیلی با ابراز خشم از این اقدام پلیس هنگ‌کنگ گفت: مردم هنگ‌کنگ صرفنظر از مذهبشان به این جا می‌آیند تا به دولت تمامیت خواه نه بگویند. اما خواستار اعتراض صلح آمیز هستند.

او اظهار کرد: من کمی ترس دارم چون پلیس ما گاها از کنترل خارج می‌شود و امنیت مردم را به خطر می‌اندازد. در هفته‌های اخیر تظاهرات معترضان هنگ‌کنگی عمدتا با درگیری با پلیس همراه بوده و معترضان از بمب های آتش زا و سنگ علیه پلیس استفاده کردند.

نیروهای پلیس نیز متقابلا باگاز اشک آور، گلوله‌های پلاستیکی، ماشین‌های آبپاش و پاره‌ای از اوقات با گلوله‌های جنگی به معترضان حمله کردند و چندین تن از معترضان و تعدادی از خبرنگاران را زخمی ساخته‌اند.

پلیس هنگ‌کنگ اتهام بی رحمی علیه نیروهایش را رد کرده و گفته این نیروها در شرایط تهدید آمیز خویشتن داری نشان دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین