کد خبر: ۶۱۸۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

هشدار عضو حزب‌الله درباره بهره‌برداری برخی طرف‌ها از اعتراضات لبنان

رئیس شورای اجرایی احزب‌الله اعلام کرد، این جنبش به درد معترضان آگاه است و هدف از هشدار درباره احتمال سوءاستفاده برخی طرف‌ها، حفظ این تحرکات مردمی بوده است.
هشدار عضو حزب‌الله درباره بهره‌برداری برخی طرف‌ها از اعتراضات لبنان
آفتاب‌‌نیوز :

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی احزب‌الله اعلام کرد، لبنان به دلیل فشار اجتماعی و اقتصادی بویژه بر روی طبقات فقیر و متوسط، در چالشی مهم و حساس قرار گرفته و باید درباره سوءاستفاده عده‌ای از این چالش‌ هوشیار بود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، صفی‌الدین ادامه داد: ما از همان آغاز تحرکات مردمی که به شکلی خودجوش آغاز شد حمایت خود از کسانی را که به خیابان‌ها آمده‌اند ، اعلام کردیم زیرا ما از همین مردم هستیم و به دردهای آنها آگاهیم؛ مقاومت شریف نیز برخاسته از همین خانه‌های فقیر و متواضع است.

وی ادامه داد، حزب‌الله زمانی که درباره سوءاستفاده برخی از این تحرکات هشدار داد هدفش حفظ تحرکات مذکور بود تا برخی احزاب، سیاستمداران امثال آن از این اعتراضات به نفع خود بهره‌برداری نکنند.

صفی‌الدین تأکید کرد: همه در لبنان می‌دانند که حزب‌الله در طول تاریخش مطالبه‌کننده حقوق فقرا و محرومان بوده است بنابراین زمانی که مردم اعتراضات خود را آغاز کردند خود را به آنها «نزدیکترین» دیدیم. ابدا با تحرکات مردمی خصومتی نداریم بلکه این اقدام آنها را ارج و احترام می‌نهیم. زمانی که گفتیم برخی طرفها کمک‌های مالی دریافت کرده‌اند بر اساس اطلاعات موثق بود، منظور ما تمام مشارکت‌کنندگان نبود.

وی درباره سند اصلاحی «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان هم گفت: این سند بخشی از سند اصلاحی مورد نظر حزب‌اله بود و شامل همه آنچه ما ارائه کردیم، نیست. ما این سند را گامی به جلو می‌دانیم نه بیشتر.

این عضو حزب‌الله در پایان اعلام کرد، از دولت انتظار می‌رود که مسؤولیت تسریع در اجرایی کردن وعده‌ها را بر عهده بگیرد و حزب‌الله این موضوع را دنبال می‌کند. اگر وعده‌های داده شده اجرایی نشود حزب‌الله موضعی قاطع و آشکار خواهد داشت.

«عبدالحلیم فضل الله» رئیس مرکز مشاوره‌ای مطالعات و اسناد لبنان نیز که در جلسه‌های دولت برای بررسی سند اصلاحی الحریری و نیز مشورت‌های اقتصادی کاخ «بعبدا» حضور داشته، در گفت‌وگو با وبگاه «العهد» به ارائه توضیحاتی درباره سند اصلاحی پرداخت و گفت، وجود طرف‌هایی مانند حزب‌الله در داخل دولت و برخی افراد مخلص در مدیریت عمومی کشور امکان اجرایی شدن این سند را بالا می‌برد.

سند پیشنهادی الحریری 24 بند دارد و بر اساس آن تمام مالیات‌های مورد اعتراض لغو خواهد شد.

اعتراضات در لبنان که از 25 مهر آغاز شده بود تا شنبه (دیروز) نیز ادامه داشت و امروز اوضاع لبنان آرامتر بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین