کد خبر: ۶۱۸۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸

حرکت معترضان ضددولتی پاکستان از کراچی به سمت اسلام‌آباد آغاز شد

هزاران نفر از مردم پاکستان روز یکشنبه از شهر کراچی تظاهراتی ضددولتی را آغاز کرده و به سمت اسلام‌ آباد پایتخت این کشور به راه افتادند.
حرکت معترضان ضددولتی پاکستان از کراچی به سمت اسلام‌آباد آغاز شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آسوشیتدپرس، «ابرار احمد» سخنگوی حزب «جمعیت علمای اسلام» گفت که کاروانی مشتمل بر صدها اتوبوس و ون از کراچی عازم اسلام‌آباد شده است.

«مولانا فضل‌ الرحمان» رئیس جمعیت علمای اسلام در جمع معترضان در کراچی سخنرانی کرد و گفت که این تظاهرات همچنین روشی برای تظاهرات با مردم کشور است.

وی تاکید کرد که مردم پاکستان در حمایت از مردم کشمیر یکپارچه و متحد هستند.

این تظاهرات با سالگرد آغاز مناقشه پاکستان و هند بر سر کشمیر مصادف شده است. این درحالی است که یک تظاهرات دیگر نیز با هدف اعلام مخالفت با هند برنامه‌ریزی شده است.

فضل‌ الرحمان در سخنرانی خود در کراچی گفت که هدف دیگر تظاهرات آنها درخواست برای برکنار دولت «غیرمشروع» پاکستان است. وی اظهار داشت که دولت پاکستان «رای مردم را ربوده است».

حزب «مسلم لیگ شاخه نواز» وابسته به «نواز شریف» نخست وزیر سابق و «حزب مردم پاکستان» وابسته به «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری سابق این کشور از این تظاهرات حمایت کرده‌اند.

انتظار می‌رود که معترضان روز ۳۱ اکتبر (پنجشنبه نهم آبان) به اسلام‌آباد برسند. دولت «عمران خان» نخست وزیر پاکستان مذاکراتی با سازمان دهندگان اعتراض ها انجام داده است تا محل‌هایی را برای حضور آنها در پایتخت تعیین کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین