کد خبر: ۶۱۸۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲

قلعه‌نویی از پشت اینستاگرام بیرون آمد/ تعارض آقای مربی!

امیر قلعه‌نویی با اظهاراتی سخیف در نشست خبری، فصل جدیدی از ادبیات مربیگری را در فوتبال ایران باز کرد.
قلعه‌نویی از پشت اینستاگرام بیرون آمد/ تعارض آقای مربی!
آفتاب‌‌نیوز :

امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ برتر و یکی از با تجربه‌ترین‌ها، بعد از بازی با سایپا در نشست خبری کلمات توهین آمیز و نامناسبی را به زبان آورد که در فوتبال ایران کم سابقه است. استفاده از جملات "چال میدانی" تاکنون در نشست‌های رسمی خبری فوتبالی کم‌سابقه بوده است. این جملات به حدی سخیف و توهین آمیز بود که رسانه‌ها نیز در پوشش آن معذوریت‌هایی داشتند.

این جملات در حالی مطرح شده که سپاهان بعد از هفته‌ها پیروزی، نتوانست در خانه سایپا را شکست دهد و بعد از حملات متعددی که روی دروازه این تیم داشت، به گل نرسید اما توانست رکورد گل نخوردن را در فوتبال ایران جابجا کند. با این حال قلعه نویی که - به رسم عادت قدیمی‌اش وقتی می‌برد، فوتبال پاک است و داوران هم جایز الخطا - این بار بعد از ناکامی تیمش، زمین و زمان را به هم دوخت تا ثابت کند یک گروه مافیایی علیه او به راه افتاده تا او را به زمین بزند.

او تاکنون بارها از وجود "دست‌های پشت پرده و مافیایی" که برای زمین زدن او تلاش می‌کنند، صحبت کرده اما هیچ‌گاه حاضر نشده سند یا مدرکی دال بر صحت گفته‌هایش منتشر کند و یک بار برای همیشه عاملان فوتبال ناپاک را معرفی کند.

از سوی دیگر، قلعه‌نویی تا حدودی خودش باعث شده این قبیل مسائل و اعتراضات به او در فوتبال ایران رواج یابد. به عنوان مثال وقتی در یک ورزشگاه به او اعتراض شد و با عنوان مافیا او را صدا زدند، به جای بی توجهی، رو به هواداران کرد و بارها با کوبیدن دستش به سینه، به شعارها دامن زد و باعث شد فحاشی هواداران افزایش یابد.

قلعه‌نویی آن موقع درباره علت این اقدامش گفته بود که "اجازه دهید هواداران علیه من فحاشی کنند اما روی سکوها به کسی آسیب نرسد" تا یک قدم دیگر برای بهبود وجهه خود در فوتبال بردارد. او به طور کلی از ابتدای دهه ۹۰ و در چند فصل اخیر تلاش کرده با بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل اجتماعی، وجهه جدید و مردمی از خود نشان دهد و صورت پرخاشگرانه و نه‌چندان مردمی خود را به فراموشی بسپارد.

مطالب فلسفی قلعه‌نویی در اینستاگرام و اظهارات حکیمانه او در نشست خبری که به لطف مشاوران و گردانندگان صفحه مجازی او توانسته تا حدودی سابقه این سرمربی را بهتر کند تا وقتی ادامه داشت که تیم او پیروز میدان می‌شد و حالا بعد از یک مساوی، او به گذشته‌اش بازگشته است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که در هفته‌های گذشته لیگ برتر در کسری از ثانیه برای اعمال گوناگون حکم موقت داده است، هنوز بعد از سخنان سخیف قلعه‌نویی - که قابل نوشتن هم نیست - سکوت کرده است.

باید دید برخورد کمیته انضباطی با امیر قلعه‌نویی که سال‌هاست به زمین و زمان، بدون سند و مدرک اتهام می‌زند، چگونه برخورد خواهد کرد و چه رأیی درباره صحبت‌های بی ادبانه او صادر خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین