کد خبر: ۶۱۸۷۳۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

واشنگتن به تعقیب ۲۸ فرد از جمله ظواهری ادامه می‌دهد

با کشته شدن ابوبکر بغدادی، واشنگتن اعلام کرده است که "ماموریت آمریکا برای تحت تعقیب قرار دادن افراد متهم به «تروریسم» متوقف نشده است؛ همانگونه که تعقیب این افراد پس از کشته شدن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ متوقف نشد".
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) به وجود فهرستی از ۲۸ فرد متهم به "اقدامات تروریستی" اشاره دارد که طرف‌های آمریکایی آنها را تحت تعقیب قرار داده‌اند که در رأس آنها، ایمن الظواهری، فرد شماره دو القاعده است.

این فهرست افراد تحت تعقیب شامل اسامی ۲۶ مرد و دو زن می‌شود که یکی از این زن‌ها اردنی و دیگری آمریکایی است. تابعیت مردان نیز از کشورهای مختلفی است که بیشترین آنها از لبنان و فلسطین هستند و هر کدام از آنها پنج متهم در این فهرست دارند. چهار متهم این فهرست از عربستان، سه تن از مصر و یک تن از سومالی، فلیپین، یمن، پاکستان، عراق و دیگران آمریکایی هستند.

واشنگتن به تعقیب ۲۸ فرد از جمله ظواهری ادامه می‌دهد

وزارت خارجه آمریکا مبالغی تا ۲۵ را برای هر کسی در نظر گرفته است که اطلاعات ارزشمندی ارائه دهد که به بازداشت آن متهمان بیانجامد.

اف بی آی در مورد ایمن الظواهری اعلام کرده است که وی موسس گروه مصری "جهاد" است که این گروه از سال ۱۹۹۸ بخشی از تشکیلات القاعده شد و این فرد به برنامه‌ریزی برای حملات به دو سفارت آمریکا در تانزانیا و کنیا در اوت ۱۹۹۸ متهم است.

وزارت خارجه آمریکا ۱۰ میلیون دلار را در ازای اطلاعاتی که به بازداشت سیف العدل، یک فرد مصری عضو گروه جهاد به دلیل نقشش در انفجار دو سفارت خانه آمریکایی در کنیا و تانزانیا در نظر گرفته است.

برخی از این متهمان نیز وابسته به حزب الله هستند که اتهاماتی همچون "ربودن هواپیما و تخریب تاسیسات دولتی آمریکایی و دست داشتن در انفجار در مجتمع الخبر در شهر الظهران" علیه آنها مطرح است. حسن عزالدین، از مهم‌ترین افراد تحت تعقیب لبنانی است که واشنگتن پنج میلیون دلار را در ازای هر اطلاعاتی برای بازداشت وی در نظر گرفته است. وی به "ربودن هواپیما و کشتن آمریکایی‌ها در ژوئن ۱۹۸۵" متهم است.

چند آمریکایی سومالی الأصل نیز توسط واشنگتن به حمایت از الشباب و توطئه برای کشتن آمریکایی‌ها و ارائه حمایت مالی به گروه‌های تروریستی متهم هستند.

کریس کاستا، مدیر ارشد سابق مقابله با تروریسم شورای امنیت ملی آمریکا گفته است: کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبری داعش این دشمن را به زانو در آورده اما ایدئولوژی این گروه تروریستی از بین نرفته است. کلید اصلی برای داعش، "کشتن" در هر جایی است که وجود دارد، تشویق یک شبکه گسترده از پیروان شامل آنهایی که در آمریکا هستند برای اعمال خشونت در هر جا و هر طورکه از دستشان بر می‌آید. این پیام حتی با مرگ البغدادی ادامه دارد.

وی ادامه داد: من همیشه گفته‌ام زمانی که البغدادی کشته شود، جشن می‌گیرم اما حالا این پیروزی در سکوت و سریع است چون البغدادی‌های دیگری آن بیرون هستند. باید به این مساله اشاره کرد که این حمله از سوی نیروهای آمریکایی بسیار مهم بود چون نشان داد آمریکا می‌تواند از اطلاعات خود برای انجام یک عملیات موفقیت‌آمیز نظامی بدون توجه به سیاست کنونی درباره سوریه استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین