کد خبر: ۶۱۸۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹

باران بار دیگر مسئولان شهر اهواز را غافلگیر کرد

بارش باران پاییزی بار دیگر مسئولان شهر اهواز را غافلگیر کرد تا شهروندان این شهر با بارش ۵۱ میلیمتری باران برای چند ساعت با مشکلات بسیاری مواجه شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

بارش باران از عصر روز دوشنبه در اهواز آغاز شده است و به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان موج های دیگر بارش نیز در راه اهواز هستند، از نخستین دقایق شروع بارندگی تردد در خیابان های شهر به دلیل آبگرفتگی با مشکل مواجه شد.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر مملو از آب باران و فاضلاب شود که این امر باعث بروز گره های ترافیکی در سطح شهر نیز شد.

باران بار دیگر مسئولان شهر اهواز را غافلگیر کرد

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان از وجود سال نرمال آبی برای خوزستان خبر داده بود، مطابق اطلاعیه هواشناسی خوزستان بارندگی برای مهرماه نرمال، برای آبان‌ماه کمی بیشتر از نرمال و برای آذرماه نیز در مناطق شمالی استان خوزستان بیش از نرمال و برای قسمت‌های دیگر استان نرمال پیش‌بینی شده است. در واقع مجموع بارش‌ها در پاییز نرمال پیش‌بینی شده است.

باوجود این هشدارها اما وضعیت فعلی شهر گویای آنست که زیرساخت ها متناسب با حجم بارش های احتمالی آماده نشده است تا باز هم کام شهروندان اهوازی از بارش‌های باران تلخ شود.

شهردار اهواز در این خصوص گفت: حجم بارش باران در شامگاه دوشنبه به حدود ۶۰ میلیمتر رسیده است درحالیکه شبکه فاضلاب اهواز ظرفیت دفع ۱۵ الی ۲۰ میلیمتر آب سطحی را دارد.

موسی شاعری افزود: تمام ایستگاه پمپاژهای شهرداری فعال هستند و تیم هایی نیز برای نظارت وجود دارند تا اگر ایستگاهی از مدار خارج شد برای بازگرداندن آن اقدام کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مشترک با شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: پیش بینی بروز چنین مشکلی را برای اهواز می کردیم اما درحال حاضر تلاش خود را برای مدیریت بکار گرفته ایم.

شاعری توضیح داد: درحال حاضر در تمام مناطق به ویژه منطقه پنج، ۶ و بخش هایی از هشت با مشکل آبگرفتگی مواجه هستیم، باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود موج های جدید بارشی، مساله آبرگفتگی معابر ادامه دارد.

شاعری پیش از این نیز گفته بود: امسال ۴۴ میلیارد ریال اعتبار از سوی شهرداری اهواز برای دفع آب های سطحی و فاضلاب هزینه شده است، ساخت شبکه دفع آب های سطحی در اهواز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که مقرون به صرفه نیست زیرا در صورت اصلاح شبکه فاضلاب این مشکل نیز حل می شود، اگر چنین اعتباری در اهواز باشد باید صرف توسعه شهر شود.

این درحالیست که مدیرکل آب و فاضلاب اهواز وظیفه دفع آبهای سطحی را طبق قانون با شهرداری دانسته و افزوده بود: در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است، در سیل اخیر ۲۲۰ نقطه فاضلاب در اهواز دچار ریزش شد.

بارش باران، علاوه بر ایجاد آبگرفتگی معابر و بالا زدگی فاضلاب سبب بروز گره های ترافیکی و قطعی برق در برخی نقاط شهر شد، با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وجود سال نرمال بارشی برای استان خوزستان و اهواز باید دید آیا مسئولان به دنبال راهکاری هستند و یا این شرایط تا پایان بارش ها ادامه دارد؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان باتوجه به بارش باران برای اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان‌ها حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین