کد خبر: ۶۱۸۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

بستن خیابان ها موجب بروز برخورد بین مردم عادی و تظاهرکنندگان در لبنان شد

مسدود بودن راه های ارتباطی در نقاط مختلف بیروت پایتخت لبنان، موجب بروز برخوردهایی بین مردم عادی و تظاهرکنندگان شده است.
بستن خیابان ها موجب بروز برخورد بین مردم عادی و تظاهرکنندگان در لبنان شد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری العهد، در سیزدهمین روز از تظاهرات اعتراض آمیز در نقاط مختلف لبنان، مسدود بودن مسیرهای ارتباطی و مشکلات حاصل از آن در نقاط مختلف بیروت از جمله میدان الشهداء و ریاض الصلح در مرکز این شهر، موجب شد نیروهای امنیتی با حضور در این محل ها در صدد تلاش برای پایان دادن به این مشکلات برآیند.

در نزدیکی پل رینگ در بیروت نیز مسدود بودن راه های ارتباطی موجب بروز مشکلات مشابه شده در نتیجه نیروهای ارتش و امنیتی در تلاش برای باز کردن خیابان ها و جلوگیری از گسترش این مشکلات هستند.

اکنون نیروهای امنیتی در دو میدان ریاض الصلح و الشهداء مستقر شده اند و برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده اند.

از آغاز ناآرامی ها در لبنان در شامگاه پنجشنبه 25 مهر تاکنون یکی از اقداماتی که تظاهرکنندگان به آن متوسل شده اند، مسدود کردن مسیرهای ارتباطی است، این وضعیت در روزهای نخست به شکلی بود که تقریبا تمام راه های ارتباطی بیروت با سایر مناطق قطع شده بود، اما به تدریج نیروهای ارتش وارد عمل شده و به منظور تسهیل رفت و آمد مردم و نیز بازگشت امور به روال طبیعی برخی راه ها را بازگشایی کرد به ویژه اینکه مسدود بودن مسیرها مشکلات جدی در خصوص تامین نیازهای ضروری از جمله خدمات دارویی و پزشکی و نیز توزیع مواد غذایی ایجاد کرده بود.

اما همچنان برخی از مسیرهای ارتباطی مسدود است؛ وضعیتی که اعتراض بسیاری از مردم عادی را به دنبال داشته و تا برخوردهایی که اکنون شاهد آن هستیم پیش رفته است.

حزب سمیر جعجع محرک مسدود کردن راه ها

در این میان برخی افراد وابسته به حزب "نیروهای لبنانی" به رهبری سمیر جعجع در صفحات اجتماعی، محرک مسدود کردن راه ها هستند.

در همین ارتباط العهد امروز اعلام کرد: در صفحات اجتماعی سندی مبنی بر اقدام تحریک آمیز فردی به نام "ابراهیم الصقر" تاجر لبنانی وابسته به حزب نیروهای لبنانی منتشر شده است که در آن رانندگان کامیون را از طریق صفحات اجتماعی به مسدود کردن راه های ارتباطی از جمله تمام بزرگراه های کشور فراخوانده است .

در این سند آمده است که از رانندگان کامیون ها خواسته می شود پیش از ساعت پنج بامداد امروز با پارک کردن کامیون های خود در بزرگراه ها، به تظاهرکنندگان ملحق شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین