کد خبر: ۶۱۸۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰

وزیر بهداشت لبنان در خصوص بروز فاجعه پزشکی و دارویی هشدار داد

"جمیل جبق" وزیر بهداشت لبنان روز سه شنبه با اعتراض به بسته بودن راه های ارتباطی این کشور و مشکلات حاصل از آن، گفت: در صورت ادامه این وضع، احتمال بروز فاجعه پزشکی و دارویی وجود دارد.
وزیر بهداشت لبنان در خصوص بروز فاجعه پزشکی و دارویی هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش شبکه المنار، جبق افزود: دو هزار بیمار سرطانی بستری در مرکز "الکرنتیا" در شمال پایتخت (بیروت) به علت مسدود بودن بسیاری از مسیرهای ارتباطی و نیز تعطیلی بانک ها و مختل شدن کار مراکز گمرک از دریافت دارو محروم مانده اند و نتوانسته اند داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی همچنین گفت: برخی خودروهای حامل دارو که از بیروت به سمت مناطق دور دست در حرکت بودند، هدف حمله قرار گرفته اند.

وزیر بهداشت با اشاره به موجود بودن دارو در گمرک گفت، تعطیلی بانک ها موجب شده است پول برای ترخیص این داروها وجود نداشته باشد، حال آنکه بیمارستان ها با کمبود دارو روبه رو هستند و برخی از کسانی که راه ها را بسته اند، برای دادن اجازه عبور به پزشکان و حضور آنان در بیمارستان ها، از آنان درخواست پول می کنند.
از سوی دیگر خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد: در پی فراخوانی که در فیسبوک داده شده بود، تعدادی از معترضان در برابر منزل "محمد شقیر" وزیر ارتباطات در مرکز بیروت تحصن کرده اند.

همچنین تلاش پیش از ظهر امروز برخی از مردم عادی برای باز کردن راه های ارتباطی در مرکز بیروت، موجب بروز برخوردهایی بین آنان و تظاهرکنندگان در نزدیکی پل رینگ شد، که تا میدان "الشهداء" و "ریاض الصلح" که محل اصلی تجمعات اعتراض آمیز روزهای اخیر بیروت به شمار می آید، امتداد یافت.

درگیری بین مردم عادی و تظاهرکنندگان به دلیل مسدود بودن راه ها در نزدیکی پل رینگ، موجب مجروح شدن 6 نفر بر اثر سنگ پرانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین