کد خبر: ۶۱۸۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱

ترکیه مدعی اسارت 18 سرباز ارتش سوریه شد

وزارت دفاع ترکیه از اسارت 18 نظامی که به احتمال قوی از نیروهای ارتش سوریه هستند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه روز سه‌شنبه ۱۸ نفر از سربازان ارتش سوریه را در منطقه «راس‌العین» به اسارت گرفتند.

وزارت دفاع ترکیه در این خصوص اعلام کرد، 18 نظامی که به احتمال قوی از نیروهای ارتش سوریه هستند، در منطقه «راس‌العین» واقع در شمال سوریه به اسارت گرفته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که این تعداد از نظامیان دستگیر شده به احتمال قوی جزو نیروهای ارتش سوریه هستند.

وزارتخانه یاد شده افزود: «این 18 نفری که ادعا می‌کنند از سربازان ارتش سوریه هستند،‌ در عملیات شناسایی و امنیتی در جنوب شرقی راس‌العین دستگیر شدند».

فعالان سوری هم ویدئویی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که در آن نشان داده می‌شود، «شبه‌نظامیان تحت حمایت ارتش ترکیه این تعداد از سربازان سوری را در منطقه «تل الهوی» در ریف شهر راس العین به اسارت خود درآوردند».

در این ویدئو نشان داده می‌شود که تعدادی از عناصر مسلح وابسته به «ارتش آزاد سوریه» تحت حمایت ترکیه، این اسرا را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

این تعداد از نیروی ارتش سوریه در حالی در راس العین به اسارت گرفته می‌شوند که حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه با وجود توافق آتش‌بس همچنان ادامه دارد.

ساعتی قبل از انتشار این خبر، شبکه الاخباریه گزارش داد که ارتش ترکیه سه‌شنبه شب روستای «دبسه» واقع در ریف جنوبی منطقه راس‌العین (استان الحسکه در شمال سوریه) را هدف قرار داد. بر اساس این گزارش، حمله نیروهای ترکیه به این روستا باعث آوارگی اهالی آن شده است.

این شبکه سوری در ادامه خبر داد که نیروهای ارتش ترکیه پرچم این کشور را در روستای «المناجیر» در ریف راس العین به اهتزاز درآوردند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین