کد خبر: ۶۱۸۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

دستگیری دانش آموزی که معلم خود را در فضای مجازی آزار می داد

رئیس پلیس فتا استان البرز از کشف یک پرونده در خصوص نوجوانی که با استفاده از فضای مجازی موجب هتک حیثیت معلمش شده بود خبر داد و گفت: متهم دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: شخصی که خود را به عنوان یکی از معلمان مدرسه ای معرفی کرد به این پلیس مراجعه و اعلام کرد که صفحه جعلی در اینستاگرام با هویت وی ایجاد شده و با انتشار یک سری مطالب ضمن هتک حیثیت وی قصد اخاذی از او را دارد، به نحوی که به خاطر آبروریزی به عمل آمده به ناچار مجبور شده از ادامه حضور در مدرسه مذکور سرباز زند که به دلیل حساسیت موضوع مراتب در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان کرد: در بررسی های صورت گرفته کاشف به عمل آمد که شخصی ناشناس با یک صفحه جعلی با معرفی خود به عنوان یک خانم اقدام به چت کردن با شاکی موصوف کرده و با اغفال او از مطالب عاشقانه رد و بدل شده اسکرین شات تهیه کرده و با ایجاد صفحه جعلی و فالو کردن دانش آموزان مدرسه مذکور به نوعی موجب هتک حیثیت شاکی موصوف شده است. در این راستا اقدامات فنی و اطلاعاتی پیچیده ای انجام و متهم با هویت ع م شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به این پلیس منتقل شد.

وی با بیان اینکه با بررسی های بیشتر مشخص شد متهم یکی از شاگردان شاکی بوده که به دلیل اختلافی که با وی داشته اقدام به ایجاد صفحات جعلی علیه وی کرده و قصد برهم زدن آرامش وی را داشته است، افزود: در زندگی هر شخصی افرادی وجود دارند که خواسته یا ناخواسته با وی دچار مشکل می شوند و قصد برهم زدن آرامش او را دارند و یکی از راه هایی که در ابتدا به ذهن شخص خطور می کند سو استفاده از فضای مجازی است که هموطنان باید به این نکته توجه کافی و وافی را داشته باشند.

اقبالی اذعان کرد: هتک حیثیت افراد در بستر فضای مجازی مانند پخش محتواهایی نظیر صدا و تصویر به صورت فیلم، عکس و متن چه با تغییر و چه بدون تغییر و با توجه به اینکه رضایت فردی نیز در کار نباشد موجبات ضرر و هتک حیثیت افراد را فراهم می آورد و بر اساس قوانین حاکم پیگرد قانونی دارد. سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین