کد خبر: ۶۱۸۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

درخواست ارتش لبنان از معترضان برای باز کردن خیابان‌ها و راه‌ها

ارتش لبنان از تظاهرکنندگان در این کشور خواست تنها در میادین تجمع کرده و از بستن راه‌ها و خیابان‌ها خودداری کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرماندهی ارتش لبنان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و حق آزادی بیان، از تظاهرکنندگان خواست خیابان‌هایی که همچنان مسدود مانده‌اند را باز کنند.

در این بیانیه آمده است، پس از گذشته 13 روز از آغاز اعتراضات و تظاهرات مردمی، در پی مسدود شدن مسیرهای اصلی در مناطق مختلف لبنان و به وجود آمدن مشکلاتی برای شهروندان، فرماندهی ارتش از همه تظاهرکنندگان می‌خواهد مسیرهایی که همچنان مسدود هستند را باز کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد، هدف از این درخواست بازگرداندن زندگی به روال عادی و ارتباط همه مناطق با یکدیگر در راستای اجرای قوانین و برقراری نظم عمومی است.

در بیانیه یاد شده بر حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و آزادی بیان که در احکام قانون اساسی گنجانده شده تنها در میدان‌های عمومی تاکید شد.

برخی منابع از توافق نیروهای امنیتی و ارتش لبنان با تحصن‌کنندگان درباره بازگشایی خیابان‌ها در شهر طرابلس به استثنای مسیرهای اصلی در البدوای و مسیرهای منتهی به میدان النور خبر دادند.

ارتش لبنان از صبح امروز (چهارشنبه) اقداماتی را برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده توسط معترضان و بازگشت تدریجی زندگی در این مناطق به روال عادی آغاز کرد و در این راستا موانع و خاکریزهای ایجاد شده را از مسیرها برچیده و خودروها را به کنار خیابان‌ها منتقل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین