کد خبر: ۶۱۸۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

احتمال ممنوع شدن سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در چین

یکی از سناتورهای با نفوذ آمریکا، چین را به ممنوع شدن سرمایه‌گذاری اتباع آمریکایی در این کشور تهدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از رویترز، مارک روبیو، سناتور آمریکایی از برنامه ریزی برای ارائه لایحه ای در مجلس سنا به منظور ممنوعیت سرمایه‌گذاری صندوق‌های بازنشستگی آمریکایی در بازار سهام چین خبر داد.

روبیو که به خاطر اتخاذ رویکرد ضد چینی مشهور است گفته نباید اجازه داد کارکنان و بازنشستگان ادارات و ارتش آمریکا پس انداز خود را به جیب شرکت هایی بریزند که در چین ثبت شده اند.

وی با انتقاد از مقامات صندوق های بازنشستگی گفت: واضح است که اعضای هیات مدیره این صندوق ها در راستای منافع امریکا حرکت نمی کنند و ضروری است تا این روند معکوس شود و از منافع ملی خود دفاع کنیم. به همین دلیل می خواهم با تصویب یک فرایند قانونی مطمئن شوم پس اندازهای فدرال هیچ گاه به منبعی برای تامین مالی حزب کمونیست چین آن هم به بهای رفاه اینده ملت ما تمام نخواهد شد.

این تلاش سناتور مطرح آمریکایی می‌تواند روابط بین چین و آمریکا را در میانه جنگ تجاری بیش از پیش وخیم کند.

تهدید آمریکا به ممنوع شدن سرمایه‌گذاری اتباع این کشور در چین موضوع تازه ای نیست و پیش تر نیز یک مقام آگاه در وزارت خزانه داری آمریکا گفته بود، کاخ سفید در حال ارزیابی طرحی است که به موجب آن سرمایه گذاری‌های آمریکا در چین هدف قرار خواهد گرفت و اتباع آمریکایی از هر گونه سرمایه‌گذاری مالی در شرکت‌های چینی منع خواهند شد.

در حال حاضر آمریکا و چین بر واردات کالاهایی به ارزش صدها میلیارد دلار از یکدیگر تعرفه وضع کرده‌اند و احتمال افزایش تعرفه‌ها نیز در صورت نتیجه بخش نبودن روند مذاکرات وجود دارد. با این حال طرفین توافق کرده اند که فعلا تا زمان از سرگیری مذاکرات از هرگونه اقدام تنش‌زای جدید پرهیز کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین