کد خبر: ۶۱۹۰۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

حرف‌های جنجالی حسن عباسی علیه ارتش، آیت‌الله هاشمی و دولت/ او بعد آزادی به توهین‌هایش ادامه می‌دهد؟

بخش‌هایی از حرف‌های جنجالی حسن عباسی که روز گذشته پس از حدود ۷۰ روز از زندان آزاد شد منتشر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در بخش هایی از این مطلب آمده است؛ حسن عباسی که مردادماه امسال با شکایت وزارت اطلاعات بازداشت و روانه زندان شده بود، دیروز پس از چیزی در حدود ۷۰ روز از زندان آزاد شد. به‌ گفته مهدی جعفری‌نژاد، وکیل مدافع عباسی، او پس از تحمل یک‌سوم مجازات حبس موضوع محکومیت، مشمول آزادی مشروط قانون مجازات اسلامی شده و از زندان آزاد شده است.

حسن عباسی دی‌ماه ۹۶ در مراسمی با موضوع ۹ دی که در مسجد حضرت ابوالفضل قرچک برگزار شد، گفته بود: «رفته یک چی‌چی‌نیوز راه انداخته و از بالا تا پایین نظام رو به سخره می‌گیرد؛ البته وقتی به وزیر محترم اطلاعات می‌رسد با تقدیرات ویژه [یاد می‌کند]. هنوز هم وزیر اطلاعات به ما جواب نداده است [پیرو پرسش نمایندگان از ایشان] چرا چی‌چی‌نیوز فلان شده، پسر فلانی در وزارت نفت، به وزیر اطلاعات که می‌رسد این‌قدر تقدیر می‌کند. خب آیا ما می‌توانیم شک کنیم که وزیر اطلاعات پشت سر چی‌چی‌نیوز است؟! چون لااقل دوتا فحش هم به وزیر اطلاعات می‌داد. او که مقام معظم رهبری‌، مراجع تقلید و همه‌ را به سخره می‌گیرد!» همین اظهارات باعث شد که وزارت اطلاعات از او شکایت کند و دادگاه به اتهام «توهین به مسوولان» او را به ۷ ماه حبس محکوم کرد.

حرف‌های جنجالی حسن عباسی علیه ارتش، آیت‌الله هاشمی و دولت/او بعد آزادی به توهین‌هایش ادامه می‌دهد؟

البته این نخستین‌بار نبود که حسن عباسی به مسوولان کشور توهین کرده و در نتیجه آن از او شکایت می‌شود. او یک‌بار هم در سال ۸۸ به دلیل اتهام‌زنی به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی به مدت کوتاهی بازداشت شده بود. همچنین سال ۹۵ هم در سخنرانی درباره ارتش گفته بود: «اگر آب کشور را ببرد، ارتش صدایش هم درنمی‌آید و هیچ موضعی نمی‌گیرد. ارتش بی‌سروصدا فقط در پادگان‌ها حضور دارد، امریکا چنین نیرویی را می‌خواهد.» حسن عباسی ۱۳ مرداد با شکایت ارتش جمهوری اسلامی ایران در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت و ۳ روز بعد در ۱۶ مردادماه ۹۵ آزاد و این پرونده با عذرخواهی حسن عباسی مختومه شد.

عباسی آخرین‌بار بابت شکایت معاونت حقوقی دولت در سال ۹۷، هفت ماه حبس گرفت اما این حکم هیچ‌ وقت اجرا نشد. علیرضا آذربایجانی، معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی معاونت حقوقی رییس‌جمهور مهرماه ۹۷ درباره این شکایت گفته بود: «در سال ۱۳۹۵ به ‌دلیل توهین‌های مکرری که ایشان مطرح می‌کرد، ناگزیر شدیم طرح شکایت کنیم که این موضوع تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسوولان» صورت گرفت. این پرونده در جریان رسیدگی قرار داشت و شکایتی از وزیر راه و شهرسازی هم به این مجموعه اضافه و بعد از تحقیقات مفصلی که در دادسرا انجام شد، در نهایت در خصوص موضوع «توهین» با کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع شد.» او در ادامه گفته بود: «حسن عباسی در دادگاه بدوی در ارتباط با «توهین‌های مکرر» محکومیت پیدا کرد اما در خصوص «نشر اکاذیب» دادگاه بدوی برای ایشان حکم برائت صادر کرد که با تجدیدنظرخواهی ایشان از رای محکومیت، پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت و بعد از رسیدگی‌های مفصل در نهایت دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات، ایشان را به پنج فقره حبس ۷ماهه محکوم کرد.» آذربایجانی گفته بود: «رای محکومیت از سوی شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در مهرماه سال ۹۷ و چون در مقام تجدیدنظر از رای بدوی صادر شده، رای قطعی و لازم‌الاجراست که ظرف چند روز ‌آینده اجرا خواهد شد.» البته مشخص نشد چرا این حکم هیچ‌گاه اجرا نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
2
4
او نباید بزندان می رفت باید بستری می شد او بیمار است
Asad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۰
0
4
زندان ؟؟؟؟!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین