کد خبر: ۶۱۹۰۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شده است

واکنش ایران به انتخاب مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی: آماده تعامل و همکاری سازنده هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران آماده حفظ و گسترش تعامل و همکاری سازنده توام با حسن نیت و احترام متقابل با آژانس بر مبنای دقت حرفه ای و بی طرفی این نهاد است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی روز پنجشنبه با تبریک انتخاب رافائل گروسی به عنوان مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، برای او در این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق کرد.

وی با اشاره به نقش بسیار حساس و مهمی که کشورهای عضو این نهاد در حوزه خلع سلاح و عدم اشاعه هسته ای و نیز توسعه همکاریهای صلح آمیز هسته ای بر دوش آژانس بین المللی انرژی اتمی نهاده اند، ابراز امیدواری کرد که این نهاد بین المللی در دوره مسئولیت آقای گروسی در نهایت بی طرفی و حرفه ای گری‌ به وظایف و مامور یت های بین المللی خطیر خود عمل نماید.

واکنش ایران به انتخاب مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی: آماده تعامل و همکاری سازنده هستیم

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان با تاکید بر نقش منحصر به فرد آژانس در ارتباط با جنبه های هسته ای برجام، و نیز اهمیت این نهاد در حوزه همکاری های هسته ای صلح آمیز کشورمان با سایر کشورهای عضو، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده حفظ و گسترش تعامل و همکاری سازنده توام با حسن نیت و احترام متقابل با آژانس بر مبنای دقت حرفه‌ای و بیطرفی این نهاد است.

«رافائل گروسی» نماینده آرژانتین روز سه شنبه با رای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مدیر کل جدید این نهاد انتخاب شد و به سرپرستی «کورنل فروتا» پایان داد.

وی چندی پیش در مصاحبه با بلومبرگ گفته بود که همکاری بیشتر ایران می تواند به سود برجام باشد. گروسی همچنین از بازرسان پادمانی آژانس خواسته بود ارتباطات شفاف تری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین