کد خبر: ۶۱۹۰۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

انتقاد کیهان از کوچک‌نمایی مراسم اربعین و بزرگنمایی روز کورش

روزنامه کیهان در یادداشتی از کوچک‌نمایی مراسم اربعین و بزرگنمایی روز کورش انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

کیهان نوشت: سه سال پیش بود که جمعیتی کمتر از ۵۰۰ نوجوان در یک قرار اینترنتی، در یکی از پاساژهای تهران جمع شدند. ماجرا از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان آنسوی آب و رسانه‌های زرد وطنی و کارشناسان پاچه ورمالیده و همه چیزدان چنان در بوق و کرنا شد و تحلیل‌ها و تفسیرهای جامعه‌شناسانه و فرهنگی و سیاسی درباره آن نوشتند و گفتند و تکرار کردند که ماجرا به «میتینگ کوروش» مشهور شد و اگر کسی فریفته این شعبده‌بازی می‌شد گمان می‌کرد تاریخ جامعه ایران به پیش و پس از این تجمع چند صد نفره و پوچ تقسیم می‌شود!

چند روز پیش بین ۳ تا ۴ میلیون زائر ایرانی در حماسه جهانی راهپیمایی اربعین شرکت کرده و به آن رود خروشان معنوی پیوستند. حرکتی که به جرات می‌توان گفت در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و در دنیای لذت محور امروزی، چیزی شبیه معجزه است. بعد روحانی مدعی دین و انقلاب در روزنامه‌اش می‌نویسد؛ «اگر به بزرگان ما گزارش داده می‌شود که به دلیل شرکت این تعداد افراد در این مراسم و فلان دعا و فلان گردهمایی، اوضاع بسیار خوب است و همه چیز به طرف بهتر شدن به پیش می‌رود، درخواست صاحب این قلم این است که بزرگان، به این گزارش‌ها اعتماد نکنند و به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مجموع این افراد فقط به زیر ۵ درصد جمعیّت کشور می‌رسند. قطعاً اعمال و رفتار و افکار ۵ درصد یک جامعه را نمی‌توان به کل آن جامعه تعمیم داد. این‌هم قطعی است که نمی‌توان ۹۵ درصد دیگر را در مقابل این ۵ درصد دانست، ولی با توجه به این دو واقعیت، می‌توان به این نتیجه رسید که برای دریافتن درست آنچه زیر پوست جامعه ما وجود دارد، به بررسی‌های عمیقی نیاز است و نباید به ظواهر تکیه کرد.»

انتقاد کیهان از کوچک‌نمایی مراسم اربعین و بزرگنمایی روز کورش

تحلیل سراسر مغالطه و ‌اشتباهی که هنوز هم دستمایه موج‌سواری دشمنانی است که از درخشش حرکت عظیم اربعین، در حد جنون عصبانی هستند. این میزان از خطای محاسباتی عجیب نیست؟!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
مغز کوچک کیهان تا بحال نفهمیده که هر چیز جای خودش ؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
0
هر موقع اومدید رفراندوم برگذار کردید اونوقت معلوم میشه که آیا پنج درصده یا اینکه نود درصد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین