کد خبر: ۶۱۹۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

واکنش ترامپ به رسمی‌شدن استیضاحش

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتر در واکنش به رای مجلس نمایندگان این کشور به رسمیت یافتن تحقیقات استیضاح وی، آن را «بزرگترین ساحره‌گیری تاریخ» دانست.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه‌شب در پیامی توئیتری به تصویب قطعنامه‌ای در مجلس نمایندگان این کشور برای رسمیت بخشیدن به روند تحقیقات استیضاح وی واکنش نشان داد.

ترامپ در این پیام نوشت: بزرگترین ساحره‌گیری در تاریخ آمریکا!

واکنش ترامپ به رسمی شدن استیضاحش

این قطعنامه که از سوی دموکرات ها و در پی فشار جمهوریخواهان که دموکرات ها به دنبال ساختن اسناد و مدارک علیه ترامپ هستند، از سوی دموکرات ها ارائه شد.

به موجب این قطعنامه تمام جلسات تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بنا به تشخیص رئیسان کمیته ای که مشخص شده اند، به صورت علنی برگزار می شود.

از نکات مهم جلسه امروز، حضور نانسی پلوسی در زمان اعلام آرای تصویب قطعنامه و برعهده گرفتن ریاست جلسه بود که خود پیام مهمی را به دونالد ترامپ فرستاد.

آرای مخالفان این قطعنامه هم 196 رای بود که تمام جمهوریخواهان را تشکیل می داد.

این قطعنامه فصل جدیدی را در استیضاح دونالد ترامپ می گشاید چرا که هم از نظر قانونی روند استیضاح به تصویب رسیده و هم علنی شدن آن مورد تاکید قرار گرفته است.

دونالد ترامپ و جمهوریخواهان پیشتر خواستار رای گیری درباره آغاز استیضاح در مجلس نمایندگان شده بودند و شرط همکاری کاخ سفید با این تحقیقات را انجام چنین فرایندی می دانستند اما رئیس مجلس نمایندگان معتقد بود که نیازی به این کار نیست و فرایند فعلی در مجلس بر اساس اختیارات قانون اساسی انجام می شود.

اما سرانجام قطعنامه ای را ارائه دادند که هیچ یک از اصلاحیه های مورد تقاضای جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان هم به آن اضافه نشد.

ساحره‌گیری اشاره به تعقیب و اعدام جادوگران در قرن‌های 15 تا 17 در فرهنگ غربی و آمریکایی دارد و در ادبیات امروزی به تعقیب و مجازات به اتهام‌های مختلف بدون داشتن دلیل و مدرک کافی گفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین