کد خبر: ۶۱۹۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰

پیکر مظاهر مصفا در تفرش به خاک سپرده شد

پیکر «مظاهر مصفا» از شاعران بنام، استاد ادبیات فارسی و مصحح و پژوهشگر کشور روز جمعه در آرامستان روستای بن‌نسا شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی به خاک سپرده شد.
آفتاب‌‌نیوز :

در آیین تشییع و خاکسپاری استاد مصفا جمع کثیری از اهالی اندیشه و قلم، مسئولان استان مرکزی و این شهرستان و گروه‌های مردمی حضور داشتند و پیکر وی پس از تشییع به خاک سپرده شد.

در آیین خاک‌سپاری این پیشکسوت برجسته ادبیات مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های قم و مرکزی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان، جمعی از دانشگاهیان و اصحاب ادب و هنر با دکتر مصفا وداع کردند.

پیکر مظاهر مصفا در تفرش به خاک سپرده شد

«مظاهر مصفا» دانش‌آموخته مکتب اساتیدی چون «بدیع‌الزمان فروزان‌فر» بود و بخش بزرگی از زندگیش را در کسوت معلمی صرف تربیت و بالندگی شاگردان و جوانان علاقه‌مند به ادبیات در مجامع و محافل ادبی کشور کرد.

اصالت استاد مصفا به تفرش که به دیار نخبگان ایران شهرت داد برمی‌گردد و پس از تحصیل در دارالفنون و دانش‌سرای عالی، درجه دکتری خود را از دانشگاه تهران و زیر نظر بدیع‌الزمان فروزانفر دریافت کرد.

این اندیشمند فقید عرصه ادب در سال ۱۳۱۱ چشم به جهان گشود و در هشتم آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ابوالفضل مصفا (برادر بزرگتر دکتر مصفا و خواهر وی خانم مصفا (مادر فؤاد حجازی آهنگساز) از استادان زبان و ادبیات فارسی هستند.

«علی مصفا» فرزند این استاد فقید بازیگر سینما و تئاتر است.

استان مرکزی با گنجینه غنی ۲ هزار نفری از اندیشمندان، سیاستمداران، برجستگان علمی و ادبی و هنری به عنوان قطب مشاهیر ایران شهرت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین