کد خبر: ۶۱۹۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدعلی وکیلی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

محمدرضا امیرحسن‌خانی به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت پیشگیری از حیف شدن بیت المال و حقوق مردم در ساخت پروژه های ریلی.

شمس الله شریعت نژاد به وزیر جهاد کشاورزی: برای مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای که خسارت جدی به باغ‌های خرمالو و مرکبات وارد کرده چه اقدامی شده است؟ به رئیس جمهور: آیا شعار ثبت جهانی جنگل های هیرکانی و شعار حفاظت از اکوسیستم دریای خزر با وجود اصرار شما برای انتقال آب، پوششی برای قانون گذاری است؟

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نماینده تهران به وزیر نیرو: تسریع در اجرای قانون دادن انشعاب آب به روستاها. تذکر به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: دستور تشکیل شورای عالی کار را صادر کنید به وزیر بهداشت و درمان: تسریع در نظارت بر هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها از نظر هزینه کرد مسافرت‌های خارجی.

علی وقف‌چی به وزیر نیرو: تخصیص بودجه برای سطح‌های معیشتی بر اساس برنامه ششم در لایحه بودجه. به وزیر راه وشهرسازی: تأمین روشنایی اتوبان قزوین-زنجان. تسریع در تکمیل طرح ارتقای جاده حوزه انتخابیه و تأمین اعتبار ۴ میلیارد تومانی اجرای آن.

نصرالله پژمانفر به وزیر بهداشت و درمان: چرا تا کنون برای اجرای ماده ۶ قانون حمایت از حقوق معلولان در وزارت بهداشت اقدامی نشده است؟ به وزیر نفت: چرا برای گازکشی روستاهای حوزه انتخابیه اقدام نمی‌کند؟ تذکر به وزیر آموزش و پرورش: چرا این وزارتخانه علی رغم تخصیص ۵ هزار میلیارد ریالی و واریز آن به سازمان نوسازی و تجهیز جهت ارتقای سیستم سرمایشی اقدامی انجام نداده است؟

قاسم احمدی لاشکی به وزیر ورزش: چرا پس از چندین ماه بلاتکلیفی وضعیت مدیریت ورزش کلاردشت مشخص نمی‌شود؟ به وزیر بهداشت: علت کندی اجرای پروژه ساختمان اورژانس بیمارستان نوشهر چیست؟

سیدناصر موسوی لارگانی به رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت پرداخت تسهیلات با شرایط خاص برای متقاضیان کارآفرین از سوی بانک کارآفرینی امید. به وزیر ارتباطات: شفاف‌سازی اهداء ۲۰۰ عدد لب تاپ به نهاد ریاست جمهوری. به رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی: ضرورت شفاف‌سازی بیمه اجباری سفر اربعین با توجه به عدم برگزاری مناقصه.

احمد بیگدلی به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم اتمام روکش آسفالت جاده قیدار-ابهر و عدم شروع احداث جاده قیدار-حصار علیرغم صدور طرح تشریفات. به وزیر کار: علت به کارگیری نیروهای غیربومی در کارخانه سیمان چیست؟

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: ضرورت اقدام لازم برای رفع تبعیض استقرار یونیت دندانپزشکی بین روستاها و شهرها. به وزیر آموزش: تعلل و کارشکنی در اجرای قانون استخدام معلمان حق التدریس با چه هدفی است و تذکر وی به همراه ۱۹ نماینده دیگر به وزیر ورزش: تسریع در حذف افراد دو تابعیتی در فدراسیون های ورزشی و جلوگیری از حضور این افراد در تشکل های تابعه.

عین الله شریف پو به وزیر نیرو: با توجه به تنش های تأمین آب شرب در شهرستان های حوزه انتخابیه علیرغم گذشت ۶ ماه از سال هنوز رسیدگی نشده است. به وزیر کشور: بر اساس بند "د" تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۹۸ دستور دهید آیین نامه اجرایی عوارض خروج از کشور برای مرزنشینان تدوین شود و تذکر درباره منتقل شدن هنگ مرزی چالدران.

علی محمد شاعری به وزیر کشور: اسرع وقت نسبت به جبران خسارت سیل مورخ ۱۲ آبان ماه سال جاری در شرق مازندران و شهرستان گلوگاه اقدام شود.

حسن سلیمانی به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در پرداخت اعتبارات موردنیاز آسفالت جاده های روستایی و بازسازی جاده‌ها و ابنیه تخریب شده از سیل ۹۸. به رئیس جمهور: تسریع در تخصیص اعتبارات ابلاغی درباره بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده از سیل سال جاری در حوزه‌های انتخابیه. تسریع در ابلاغ ساختار سازمانی اداره کل راه آهن استان کرمانشاه و شروع به فعالیت آن.

غلامرضا کاتب به وزیر نیرو: نصب کنتورهای هوشمند در چاه های کشاورزی قبل از تامین زیرساخت‌های آن باعث خسارت‌های فراوان به کشاورزان منطقه شده است. به وزیر جهاد کشاورزی: علت توزیع بذر پنبه بی‌کیفیت در بین کشاورزان که موجب ضرر و زیان کشاورزان شده است.

محمدرضا بادامچی به وزیر نیرو: لزوم پیگیری در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب در حوزه های مختلف و بازیافت پسآب شهری و صنعتی و بازچرخانی آن.

علی اصغر یوسف نژاد به وزیر ورزش و جوانان: لزوم تسریع در تامین اعتبارات طرح‌های نیمه تمام ورزشی شهرستان ساری و میان‌درود به ویژه طرح‌هایی که با مشارکت مردم در حال ساخت است، به رئیس جمهور: تسریع در یکسان سازی حقوق فرهنگیان با سایر ارگان‌ها و اجرای طرح رتبه‌بندی با توجه به حفظ شأن معلمان. تذکر به رئیس جمهور: لزوم توجه ویژه به حل مشکلات مراکز توان‌بخشی زیر نظر سازمان بهزیستی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین