کد خبر: ۶۲۰۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

دیابتی‌ها بیشتر در معرض بیماری‌های لثه قرار دارند

نایب رئیس انجمن علمی پریودنتولوژی ایران با اشاره به عوارض متعدد بیماری دیابت، گفت: بیماران دیابتی بیشتر از سایر افراد در معرض بیماری‌های لثه قرار دارند و باید ضمن کنترل دیابت، بهداشت دهان و دندان را بیشتر رعایت کنند تا دچار این بیماری ها نشوند.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حسن سمیاری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد ایرانی‌ها به دیابت مبتلا هستند و این تعداد در حال افزایش است، لذا مسئولان باید اقدامات و برنامه های موثرتری مانند آموزش‌های همگانی را برای مراقبت دهان و دندان آنان داشته باشند.

دیابتی‌ها بیشتر در معرض بیماری‌های لثه قرار دارند

نایب رئیس انجمن علمی پریودنتولوژی ایران با اشاره به اینکه عفونت‌های دهان و دندان هم در کمین دیابتی‌ها است، گفت: دیابت بیماری است که بسیاری از اعضای بدن از جمله دهان و دندان را درگیر می‌کند.

ی بر انجام معاینه دوره‌ای دهان و دندان مردم به خصوص دیابتی‌ها تاکید کرد و گفت: افراد باید هر شش ماه یکبار دهان و دندان خود را نزد دندانپزشک معاینه کنند تا در صورت هرگونه عوارض، آن را برطرف کنند.‌

سمیاری، با بیان اینکه نحوه صحیح مسواک زدن، استفاده درست از نخ دندان و بهره‌گیری از دهان شویه‌ها از جمله اقداماتی است که با آن‌ها می‌توان سلامت دهان و دندان را فراهم کرد، گفت: بهداشت دهان و دندان مهمترین عامل در کنترل بیماری‌های این حوزه است و اگر این کار مهم صورت نگیرد، فرد در معرض خطر جدی ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان از جمله لثه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی بیماری‌های دهان و دندان از جمله لثه و پوسیدگی دندان زمینه ژنتیکی دارند، گفت: به علت اختلالات ژنتیکی، برخی فاکتورهای داخل دهانی، توانایی بیشتری در بروز برخی بیماری‌های دهان و دندان دارند، این موضوع به این معنی است که برخی بیماری‌ها مانند پوسیدگی دندانی و لثه می‌توانند زمینه ارثی داشته باشند.

نایب رئیس انجمن علمی پریودنتولوژی ایران بیان داشت: هرچند عوامل ژنتیکی در بروز برخی بیماری‌های دهان و دندان نقش دارند، اما با مراقبت و رعایت بهداشت می‌توان سیر پیشرفت بیماری را کند کرد یا آن‌ها را کنترل کرد.

وی اظهار داشت: هرچند آمار دقیقی از بیماری‌های لثه در کشور وجود ندارد اما پیش بینی می‌شود که این بیماری در کشور در حال افزایش باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین