کد خبر: ۶۲۰۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰

کشف مزارع ماری جوانا و خشخاش در یکی از استانهای کشور

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام از کشف ۲ مزرعه ماری جوانا و خشخاش و ۱۷ هزار بوته خشخاش در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این مزارع در مناطق بسیار دور افتاده و سخت گذر ایجاد می شوند، کشف آنها بسیار مشکل است.
آفتاب‌‌نیوز :

سردار جمال شاکرمی روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: با تلاش مجموعه سپاه این مزارع کشف و برخورد جدی با عاملان آنها صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به وجود مزارع کشت خشخاش در حوزه استحفاظی ایلام، کرمانشاه و لرستان نیاز است نشست مشترک و سه جانبه ای برای مبارزه و نظارت و برخورد جدی با عاملان این کشت های ممنوع صورت گیرد.

کشف مزارع ماری جوانا و خشخاش در یکی از استانهای کشور

وی از اقدامات پیشگیرانه، فرهنگ سازی و بهسازی در مناطق محروم هلیلان توسط سپاه استان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با همکاری جهاد کشاورزی کشت جایگزین برای مردم منطقه ایجاد شود.

وی در ادامه از نگهداری معتادان متجاهر در گاوداری ها انتقاد کرد و افزود: برخی از گاوداری ها محل نگهداری افراد خودمعرف شده است که از نظر بهداشتی ناسالم و غیر استاندارد هستند و خود مسئولان این مراکز نیز به افراد مواد مخدر می دهند که نیاز به نظارت و برخورد بیشتر است.

بر اساس آمار و اطلاعات رسمی، استان ایلام در حوزه مواد مخدر یکی از سالم ترین و پاک ترین استان های کشور است.

به گفته مسئولان، ایلام استان ۲۶ کشور در زمینه شیوع مواد مخدر است و نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۷ درصد است که این آمار در استان ایلام ۱.۶ درصد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین