کد خبر: ۶۲۰۹۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

«انوشیروان هدایت» درگذشت

«انوشیروان هدایت» استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، متخصص جراحی عمومی و شاگرد پروفسور عدل بنیانگذار جراحی در ایران درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز :

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیامی درگذشت مرحوم استاد انوشیروان هدایت را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «ما زبالاییم و بالا می‌رویم؛ در نیمه پاییز شاهد غروب خورشیدی تابان از منظومه درخشان دانشگاهمان هستیم. همو که خود را وقف بخش و بیمارستان و دانشگاه کرده بود. استاد انوشیروان هدایت نماد اصالت، وارستگی، نظم، وفاداری، وقار و آرامش بود.

«انوشیروان هدایت» درگذشت

از هر دریچه‌ای که سر صحبت با او باز می‌شد به صورتی رندانه به مرحوم پروفسور عدل ختم می‌شد. هرروز صبح جزو اولین اساتید حاضر در بیمارستان بود و به‌عنوان مصداق بارز یک استاد تمام‌وقت خود را وقف بیمارستان و دانشگاه کرده بود.

به‌عنوان رئیس دانشگاه و یک جراح که سال‌ها افتخار همجواری با استاد را داشتم این ضایعه تأسف‌بار را به خاندان محترمشان و دانشگاهیان خصوصاً همکاران و شاگردان استاد تسلیت عرض می‌کنم. روحش شاد و در جوار رحمت واسعه باری‌تعالی در آرامش ابدی باد.»

دکتر انوشیروان هدایت متخصص جراحی عمومی بود و افتخار شاگردی پروفسور عدل بنیانگذار جراحی در ایران را داشت. وی پایه گذار بخش جراحی بیمارستان شریعتی بود. هدایت در سال ۱۳۱۰ در مشهد به دنیا آمد و از زمان تحصیل ابتدایی به تهران آمده بود و در سال ۱۳۲۹ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
1
خدا رحمتش کنه
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
1
روحش شاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین