کد خبر: ۶۲۰۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

وزیر امورخارجه آلمان و اسلوواکی: برجام باید حفظ شود

وزیر امور خارجه آلمان پیش از آغاز نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مواضعی را درباره تعهدات برجامی ایران مطرح کرد.
وزیر امورخارجه آلمان و اسلوواکی: برجام باید حفظ شود
آفتاب‌‌نیوز :

صفحه خبررسانی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در توییتر به نقل از هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که برای شرکت کردن در نشست امروز وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل رفته است، نوشت: ما می‌خواهیم برجام را حفظ کنیم اما ایران باید سرانجام به تعهدات خود بازگشته و آن‌ها را رعایت کند.

این اظهارات وزیر امور خارجه آلمان درباره اجرای تعهدات برجامی ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران با گذشتن یک سال از تعلل شرکای اروپایی برجام برای اجرای تعهداتشان در راستای خنثی کردن تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران، تصمیم گرفت در چند گام تعیین شده، تعهدات داوطلبانه برجامی‌اش را کاهش دهد. اخیران ایران گام چهارم کاهش تعهدات برجامی‌اش را اجرایی کرد.

وزیر امورخارجه اسلوواکی: می‌خواهیم برجام را حفظ کنیم

همچنین وزیر امورخارجه و اسلوواکی امروز (دوشنبه) پیش از ورود به نشست شورای روابط خارجی اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پیرامون برجام اظهار داشت: در این برهه زمانی من بر این باورم که باید درباره چگونگی حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رایزنی کنیم.

وی ادامه داد: این یک توافق بزرگ است و باید حفظ شود.

وزیر امورخارجه آلمان نیز پیش از برگزاری این نشست با تاکید بر اینکه "ما خواهان حفظ برجام هستیم" از ایران خواست تا به تعهداتش در این توافق پایبند باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین