کد خبر: ۶۲۱۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰

جشنواره کدو در رشت+تصاویر

چهارمین جشنواره‌ی کدو امروز با همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در پیاده راه فرهنگی این شهر آغاز بکار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

این جشنواره 20غرفه دارد و در این غرفه ها انواع غذاها و شیرینی هایی تهیه و عرضه می شود که با کدو درست شده اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت هدف از برپایی این جشنواره را احیای سنت‌های بومی و محلی و تقویت روحیه ی هنرمندی مردم گیلان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه رشت از سوی یونسکو شهر خلاق خوراک شناسی معرفی شده، احیای سنت‌ها و ظرفیت‌های خوراکی آن می تواند زمینه رونق اقتصاد را با محوریت گردشگری مهیا سازد.

علیرضا حسنی افزود: چهارمین جشنواره ی کدوی رشت از بیستم تا بیست و ششم آبانماه برپاست و علاقه مندان می توانند صبح ها و عصرها از غرفه های آن بازدید و از آثار هنری بکار رفته بر روی انواع کدوهای بومی استان از قبیل خطاطی، خراطی، نقاشی و چهره نگاری دیدن کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز در سخنانی تهیه و پخت بیش از یکصد و سی نوع غذا از کدو را نتیجه برپایی چنین جشنواره های فرهنگی - اجتماعی دانست.

فاطمه شیرزاد تصریح کرد: شورای اسلامی و شهرداری رشت تلاش دارند با سیاست ‌گذاری و اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی، ضمن احیای سنت‌ها و ارج نهادن به پیشینه ی غنی دینی و تاریخی استان، زمینه رونق گردشگری و بهبود معیشت خانوارهای هنرمند و خوش ذوق گیلانی را فراهم نماید.

کدو اوایل خرداد ماه کشت شده و در روزهای آخر شهریور برداشت می شود و گیلانی ها با این میوه زمستانی انواع خوراکی ها را تهیه می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین