کد خبر: ۶۲۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

می‌دانید سبزترین مسیر ریلی ایران کدام است؟

فاصله بین تهران تا رشت با قطار، پر است از دیدنی‌های طبیعی و زیبایی که پیمودن این مسیر را با قطار، جذاب‌تر می‌کند. در این مسیر ۲۲ تونل و ۸۰۰ پل کوچک وجود دارد که مسافرین را در زیباترین حالت ممکن، جا به جا می‌نماید.
آفتاب‌‌نیوز :

رشت، شهر باران ایران یکی از پیشتازان مدرنیته حتی قبل از تهران بوده و تقریبا می توان گفت که بسیاری از اولین های ایران، متعلق به این شهر بوده است. اولین ساختمان شهرداری، اولین شعبه بانکی، اولین داروخانه و یا اولین ایستگاه راه آهن ایران که به آن لوکوموتیو شهری هم می گفتند، همه برای اولین بار در ایران در رشت ساخته و افتتاح شده اند. ایستگاه راه آهن رشت، لقب زیباترین ایستگاه های قطار ایران را هم دارد، تقریبا تنها راهی است که شمال کشور را به جنوب کشور به وسیله مسیر ریلی مرتبط می سازد. امروز می خواهیم درباره ایستگاه قطار رشت قدیم و جدید برایتان بگوییم تا بیشتر با آن آشنا شوید پس، با ما همراه باشید. برای دریافت اطلاعات کامل قطارها به مقاصد مختلف داخلی و خارجی و رزرو آنلاین بلیط قطار اینجا را کلیک کنید.

ایستگاه جدید راه آهن رشت

ایستگاه جدید راه آهن رشت در سال 1397 در ناحیه ای بین روستای فلکده و انتهای جنوب غربی رشت تاسیس شد. اولین افرادی که به این ایستگاه وارد شدند، مسافرین نوروزی بودند که در ابتدای سال 98 از تهران با قطار به رشت سفر کرده بودند. ایستگاه قطار رشت درمحوطه ای به بزرگی 27 هزار و 200 متر ساخته شده و نقشه مهندسی و ساخت آن باعث شده که این ایستگاه یکی از زیباترین راه آهن های قطار کشور لقب بگیرد.

می‌دانید سبزترین مسیر ریلی ایران کدام است؟

یکی از مزیت های ساخت و وجود این ایستگاه این است که دیگر مسافران می توانند تا از 3 شهر بزرگ قزوین، تهران و مشهد برای رشت یک بلیط قطار بخرند و به راحتی تنها چند ساعت بعد، به این شهر برسند. هدف از ساخت ایستگاه راه آهن رشت، اتصال جنوب کشور به شمال به وسیله خطوط ریلی است. 9 ایستگاه قطار در بین خط ریلی تهران رشت وجود دارد که از تهران شروع شده و در ایستگاه های راه آهن کرج، هشتگرد، ایستگاه سیاه چشمه قزوین، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، ایستگاه فلکده یا همان راه آهن رشت توقف دارد و در نهایت در ایستگاه پیربازار که روستایی در شمال غربی رشت است، پایان می یابد. یکی از جدیدترین مسیرهای ریلی که به ایستگاه راه آهن رشت متصل شده، قزوین است. تمام طول این مسیر از میان کوه ها، دشت ها، سد ها و پوشش های جنگلی زیبا عبور می کند و جلوه های طبیعت را به خوبی به نمایش می گذارد. به همین دلیل است که این مسیر یکی از زیباترین خطوط ریلی ایران است و طرفداران خودش را دارد.

حال می توانید جهت اقامت در شهر رشت جهت مشاهده هتل های رشت به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.eligasht.com/hotels/هتل-های-رشت/


زیبایی‌های طبیعت شمال را در مسیر ریلی تهران رشت ببینید!

فاصله بین تهران تا رشت با قطار، پر است از دیدنی های طبیعی و زیبایی که پیمودن این مسیر را با قطار، جذاب تر می کند. در این مسیر 22 تونل و 800 پل کوچک وجود دارد که مسافرین را در زیباترین حالت ممکن، جا به جا می نماید. گفتیم که عمده شهرت خط ریلی رشت به خاطر جاذبه های طبیعی آن است. حال از بین آن ها، ایستگاه قطار لوشان؛ لقب زیباترین ایستگاه را در طول مسیر ریلی تهران رشت به دست آورده است. در ضمن، اگر از تهران به رشت با قطار سفر می کنید، باید بدانید که این قطار شما را در طی مدت زمان ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه به مقصدتان خواهد رساند.

راه آهن رشت، قدیمی‌ترین ایستگاه راه آهن ایران

ایستگاه راه آهن رشت، لقب قدیمی ترین مسیر ریلی و ایستگاه راه آهن ایران را دارد و در واقع قدیمی ترین شاهراه برای وصل شدن رشت به بندرانزلی بوده است. با این که این ایستگاه قطار تا دوره حکومت پهلوی اول فعال بود اما با این حال، هنوز هم در حیاط سازمان بنادر انزلی می توان لوکوموتیو بخار قدیمی را دید. امروزه به جای این خطوط، ایستگاه های جدید راه آهن پیربازار و بندر انزلی در دست احداث قرار گرفته است.

چطور به ایستگاه قطار رشت برویم؟

در بیرون از ساختمان ایستگاه راه آهن رشت، پارکینگ برای ماشین های شخصی ساخته شده است. البته برای تاکسی های راه آهن هم ایستگاه مخصوصی ساخته شده است. اگر عجله دارید که زودتر به مقصدتان برسید، می توانید از تاکسی هایی که در ایستگاه مستقر هستند، برای رسیدن به محل اقامتتان استفاده کنید. شما همچنین می توانید به راحتی از تاکسی های اینترنتی یا تاکسی تلفنی های درون شهری نیز استفاده کنید.

می‌دانید سبزترین مسیر ریلی ایران کدام است؟

فاصله ایستگاه قطار رشت تا مرکز شهر، با تاکسی تنها 40 دقیقه زمان لازم است تا این مسیر 13 کیلومتری را بپیمایید. برای این که از مرکز شهر رشت به ایستگاه راه آهن بروید باید ابتدا به فلکه رازی بروید و پس از آن در مسیر جاده جیرده و قبل از ورزشگاه سردار جنگل، به سمت چپ بپیچید. در انتهای این جاده به ایستگاه خواهید رسید. در این مطلب همه چیز را درباره زیباترین مسیر ریلی ایران، یعنی خط راه آهن تهران رشت برایتان گفتیم. اگر مسافر رشت هستید و از تهران و یا قزوین می خواهید به این شهر بروید و یا برعکس؛ پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده لذت سفر در این مسیر را با خرید بلیط قطار تجربه کنید.

منبع: eligasht.com

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین