کد خبر: ۶۲۱۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
به مناسبت میلاد پیامبراعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)؛

موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدادی از محکومان| ۳۲ محکوم امنیتی هم مشمول عفو شدند

به مناسبت میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق (ع) رهبر انقلاب با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، رهبر انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو و تخفیف مجازات ۳۵۵۲ نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط، واجدِ شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت.

موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدادی از محکومان

۳۲ محکوم امنیتی مشمول عفو، تخفیف و تبدیل مجازات شدند

در میان عفوشدگان، ٣٢ نفر از افرادی که دارای محکومیت امنیتی (از جمله تعدادی از اهالی رسانه و دانشجویی) بودند، پس از طی فرایند قانونی در قوه قضاییه با پیشنهاد رییس دستگاه قضا، طی نامه‌ای مستقل به رهبر انقلاب و موافقت رهبری، مشمول این عفو تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

کمیت محکومین مورد عفو قرار گرفته با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبر انقلاب مورد توجه است. همچنین از دیگر ویژگی‌های نامه ارسال شده از سوی ابراهیم رییسی به رهبر انقلاب اسلامی درخواست عفو و بخشش تعدادی از محکومین امنیتی بوده است که برای نخستین بار رخ داده است و مورد موافقت رهبر انقلاب قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین