کد خبر: ۶۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

صنایع آذرآب چقدر بدهی دارد؟

شرکت صنایع آذرآب که بدهی‌های آن از مرز ۱۳۲۸ تومان گذشته، توانسته در نیمه نخست امسال تسهیلات مالی بلندمدت زیادی دریافت کند.
آفتاب‌‌نیوز :

صنایع آذرآب در چند ماه اخیر به واسطه برخی مشکلات شرایط خوبی را پشت سر نمی گذارد و یکی از مهمترین اتفاقات پیرامون این شرکت حقوق عقب مانده کارگران است که به یکی از معضلات اجتماعی در سطح استان مرکزی تبدیل شده است.

بررسی صورت مالی این شرکت در دوره شش ماهه نخست سال جاری حکایت از آن دارد که بدهی صنایع آذرآب ۱۳۲۸ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که نسبت به پایان سال گذشته با رشد ۲۴ درصدی مواجه شده و این در حالی است که مجموع پرداختی‌های تجاری و غیر تجاری این شرکت با رشد ۶۱ درصدی به ۴۴۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

صنایع آذرآب چقدر بدهی دارد؟

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که مجموع تسهیلات مالی بلند مدت دریافتی این شرکت در این شش ماه با رشد ۷۸ درصدی همراه بوده و بدهی این بخش شرکت را به ۲۶میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسانده است.

در این مدت سرمایه و اندوخته قانونی شرکت تغییری نداشته اما سود انباشته این شرکت با افت ۲۷ درصدی و جمع حقوق صاحبان سهام با افت ۱۰ درصدی مواجه شده که در نهایت جمع بدهی و حقوق صاحبان سهام با رشد ۲۰ درصدی به ۱۴۸۴ میلیارد و ۲۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

نکته قابل توجه آن است که در شش ماه نخست امسال این شرکت هیچگونه افزایش سرمایه‌گذاری انجام نداده و مجموع سرمایه‌گذاری آن همچنان ۱۳ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است. البته نباید فراموش کرد که این شرکت هیچگونه سرمایه‌گذاری در املاک انجام نداده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین