کد خبر: ۶۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
حسینی خبر داد:

آزمایش موفقیت آمیز اختراع ایرانی در کشور عمان

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز گفت: باید ضمن ابقاء روش های سنتی صادرات به سمت صادرات ابداع های علمی و تولیدات انحصاری - اختراعی که ارزش افزوده ی قابل توجهی به همراه دارند حرکت کنیم؛ جدا سازی برق کثیف از برق استاندارد یکی از این دست صادرات است.
آفتاب‌‌نیوز :

سید سلطان حسینی امین اظهار کرد: اختراع مورد نظر، دستگاه جدا کننده برق کثیف از برق مصرفی است که این امر منجر به کاهش مستقیم هزینه نهایی می شود.

وی افزود: معتقدیم ضمن ابقای صادرات به روش سنتی و بر پایه صدور محصول به شیوه رایج و عمدتا خام، به سمت صادرات ابداع های علمی و تولیدات انحصاری - اختراعی که ارزش افزوده ی قابل توجهی به همراه دارند حرکت کنیم که رونمایی از اختراع مخترع ایرانی توسط کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز در کشور عمان و استقبال قابل قبول کارآفرینان آن کشور، گام اول کمیسیون در این زمینه است که در آینده نزدیک، در چند کشور دیگر همسایه نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

آزمایش موفقیت آمیز اختراع ایرانی در کشور عمان

حسینی امین با بیان اینکه ما همواره در کمیسیون کشاورزی لزوم بکارگیری علوم و فنون در همه مراحل تولید بمنظور کاهش هزینه ها، به صرفه تر شدن تولید و تاثیر آن بر قیمت تمام شده محصولات را مورد تاکید قرار داده ایم، تصریح کرد: در همین راستا کمیته تکنولوژی های نوین که متشکل از متخصصان برجسته است را در این کمیسیون ایجاد کردیم.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: این کمیته با محوریت علوم و فنون و دست آوردهای جدید تکنولوژی کار خود را با برنامه ریزی و تعیین محورهای مورد نظر آغاز و یکی از اولویت های خود را بر شناسایی، دعوت و حمایت از مخترعان و نوآورانی که می توانند در جهش اقتصادی و تولیدی حرفی برای گفتن داشته باشند قرار داد که معرفی محمد اخترشناس، مخترع این تکنولوژی به کشور عمان یکی از این اقدامات است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اهواز ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از مخترعان و نوآوران، در تشریح سفر اخیر خود به کشور عمان و تست دستگاه جداکننده برق کثیف، گفت: جلسات مختلفی با فعالان اقتصادی بویژه صاحبان صنایع کشور عمان برگزار کردیم و مخترع این دستگاه بصورت تخصصی مزایای آن را تشریح کرد.

وی عنوان کرد: پس از آزمایش موفقیت آمیز این دستگاه بر روی کنتور برق چند کارخانه بزرگ در کشور عمان و جلب رضایت شرکت های بزرگ، توافق های اولیه جهت صادرات این محصول انجام‌ شد.

حسینی امین اشاره کرد: ما معتقد هستیم که تکیه بر صادرات تکنولوژی یکی از راه های برون رفت از شرایط سخت اقتصادی موجود است که اتاق بازرگانی و کمیسیون کشاورزی اهواز، حمایت از همه فعالان این عرصه را در دستور کار خود قرار داده و آمادگی همکاری با دیگر مخترعان را نیز دارد.

این فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران با مخاطب قرار دادن اتاق ایران بعنوان مرجع و پارلمان بخش خصوصی، گفت: کمیته های ما در کمیسیون کشاورزی به هیچ عنوان تزیینی یا کم کار نیستند، بلکه سعی بر این است که با گرد هم آوردن بهترین و برجسته ترین متخصصان و صاحبنظران و اصحاب ایده شاهد نتایج مثبتی در تجمع های علمی و کاربردی باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین