کد خبر: ۶۲۲۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸

روسیه از مذاکره با عربستان بر سر فروش اس۴۰۰ خبر داد

نماینده خدمات فدرال در همکاری‌های فنی و نظامی روسیه اعلام کرد: مسکو و ریاض مذاکره برای فروش سامانه پدافند موشکی اس۴۰۰ به عربستان را آغاز کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «ماریا وارابیووا» با بیان این مطلب افزود: روسیه و عربستان سعودی در خصوص شرایط تامین و ارسال پدافند موشکی اس۴۰۰ بحث و گفت‌وگو می‌کنند ضمن اینکه چند کشور دیگر در خاورمیانه نسبت به خرید این سامانه ابراز علاقه کرده‌اند.

وی افزود: درخواست تمامی مشتریان خارجی که علاقه‌مند به دریافت بهترین سیستم پدافند موشکی جهان هستند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روسیه از مذاکره با عربستان بر سر فروش اس۴۰۰ خبر داد

اس۴۰۰ یا تریومف با کاربرد دفاع متمرکز و قوی از مناطق حساس از مهم ترین سامانه های پدافند هوایی جهان به شمار می رود که در ارتش روسیه نیز استفاده می شود و می تواند همزمان چندین پرنده دشمن را از جمله موشک های بالستیک ردیابی، هدف گیری و نابود کند و حتی علیه اهداف زمینی بکار گرفته شود.
این سامانه در طبقه بندی ناتو، اس.ای-۲۱ نامیده می شود و پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که می تواند هواپیماها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد و موشک های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.
در رسانه های روسی، مباحثی مبنی بر تولید سامانه اس۵۰۰ برای ارتش این کشور مطرح است.

روسیه تاکنون تنها به چین و ترکیه اس۴۰۰ فروخته و آن را علاوه بر اطراف مسکو در کریمه نیز که برسر مالکیت آن با غرب اختلاف دارد، مستقر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین