کد خبر: ۶۲۲۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

حزب‌الله: راه را بر جنگ داخلی بستیم/ آمریکا و عربستان مسئول فتنه‌انگیزی در لبنان هستند

حزب‌الله لبنان با تاکید بر حمایت خود از تلاش‌ها برای تشکیل کابینه‌ای جدید در این کشور "که تسلیم سیاست‌های دیکته شده خارجی نشود"، اعلام کرد آمریکا و عربستان مسئول تلاش‌ها برای فتنه‌انگیزی در لبنان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان امروز (یکشنبه) در مراسمی در شهرک صلوانه جنوبی اظهار کرد: سیاست آمریکا و رسانه‌های عربستان سوق دادن مردم لبنان به درگیری در خیابان‌هاست اما حزب‌الله موفق شد راه را بر این فتنه، دیکته‌های آمریکا و جنگ داخلی که اسرائیل به دنبال آن بود، ببندد.

قاووق تاکید کرد: تظاهرکنندگان برای نجات کشور و مطالبه حقوق معیشتی خود به خیابان‌ها آمدند اما هدف احزابی که وارد این جنبش مردمی شدند و نیز دخالت‌های آمریکا نجات کشور نبود بلکه می‌خواستند لبنان را در راستای منافع سیاسی خود غرق کنند.

حزب‌الله: راه را بر جنگ داخلی بستیم/ آمریکا و عربستان مسئول فتنه‌انگیزی در لبنان هستند

وی با اشاره به تاکید حزب‌الله بر تسهیل تمامی ارتباطات و رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه هشدار داد: برخی با هدف تغییر معادلات سیاسی در لبنان در مسیر تشکیل کابینه مین‌هایی را کار می‌گذارند.

قاووق گفت: برای تشکیل کابینه‌ای مورد اطمینان که قادر به نجات کشور، حسابرسی مفسدان، جلوگیری از هدر رفت اموال عمومی و بازگرداندن پول‌های به سرقت رفته باشد، مسئولانه تلاش می‌کنیم به شرط آنکه کشور را به آشوب نکشیم و آمریکا در راستای منافع دشمن اسرائیلی و تضعیف قدرت مقابله لبنان هیچگونه نفوذی در کشور نداشته باشد.

وی در ادامه احزاب را مسئول ایجاد بحران‌هایی با هدف رسیدن به منافع سیاسی در لبنان دانست و این رویکرد آنها را موضعگیری غیر ملی توصیف کرد.

قاووق در ادامه حملات موشکی گروه‌های فلسطینی در غزه علیه اسرائیل را ستود و گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم استراتژی مقاومت بهترین گزینه‌ای است که امت اسلامی در مقابله با زورگویی‌های اسرائیل در اختیار دارد.

این عضو شورای مرکزی حزب‌الله با اشاره به اینکه برخی‌ها در کشورهای حوزه خلیج فارس، اسرائیل را به نابودی مقاومت چه در لبنان و چه در فلسطین تشویق می‌کنند، گفت: حمله اخیر اسرائیل علیه غزه نتیجه همدستی و تشویق‌های طرف‌های عربی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین