کد خبر: ۶۲۲۱۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

مدارس کدام شهرها تعطیل شد؟

برودت هوا و بارش برف مدارس ۲۶ شهر ایران را در روز دوشنبه تعطیل کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به علت برودت هوا و سرما، مدارس 26 شهر ایران فردا دوشنبه از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها تعطیل اعلام شده است.

تعطیلی برخی مقاطع تحصیلی مدارس چادگان ‌

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ آموزش و پرروش چادگان اعلام کرد: به علت برودت هوا و بارش سنگین برف به غیر از مدارس مقطع متوسطه دوم شهرهای چادگان و رزوه، بقیه مدارس شهرستان چادگان فردا دوشنبه مورخه 27 آبان تعطیل است.

مدارس کدام شهرها تعطیل شد؟

‌‌‌به غیر از مدارس مقطع متوسطه دوم شهرهای چادگان و رزوه، بقیه مدارس شهرستان چادگان فردا دوشنبه مورخه 27 آبان تعطیل اعلام شد.

مدارس و دانشگاه‌های شیراز و کازرون دوشنبه تعطیل است

‌‌مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان فارس اعلام کردند:همه مدارس و دانشگاه های شهر شیراز همچنین همه مدارس و دانشگاه‌های کازرون دوشنبه‌ تعطیل است.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس شامگاه یکشنبه اعلام کرد: همه مدرسه ها در شهر شیراز در دو نوبت صبح و عصر دوشنبه تعطیل است.

همچنین طبق این اعلام، همه مدارس کازرون نیز دوشنبه تعطیل خواهد بود. همچنین بنا به اعلام استانداری فارس همه دانشگاه های شیراز و کازرون در روز دوشبه تعطیل است.

مدارس شهریار و رباط کریم فردا ‌تعطیل شد

اداره آموزش و پرورش رباط کریم و شهریار اعلام کردند:‌کلیه مدارس شهرستان‌های رباط کریم و شهریار فردا تعطیل هستند.

قزوین سفیدپوش شد/ تعطیلی مدارس پیش دبستانی

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: با تداوم سیستم بارش در استان، قزوین سفیدپوش شد.

مریم بهروزی اظهار کرد: در ادامه پیش بینی های امروز شاهد تداوم سیستم بارشی در استان هستیم و بارش برف در مناطق مختلف آغاز شده است.از فردا بتدریج شاهد خروج سیستم بارش از استان خواهیم بود ولی امروز بارش خفیف برف در برخی مناطق را شاهد هستیم.

بهروزی بیان کرد: براساس گزارش های دریافتی شهر آوج با شش درجه زیرصفر سردترین نقطه استان است.

کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: حداقل دمای هوای شهر قزوین چهار درجه زیرصفر و حداکثر هشت درجه بالای صفر گزارش شده است.

تعطیلی مدارس پیش دبستانی آبیک و آوج

مدیر کل روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین نیز از تعطیلی مدارس پیش دبستانی دو شهرستان آوج و آبیک در نوبت صبح امروز خبر داد.

روح الله مومنی با بیان اینکه مدارس استان در سایر مقاطع تحصیلی باز است گفت: در صورت تعطیلی مدارس در نوبت بعد از ظهر اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

مدارس برخی روستاهای قم تعطیل شد

مدارس برخی روستاهای بخش کهک قم به دلیل بارش برف و برودت هوا امروز دوشنبه تعطیل اعلام شد.

بارش نزولات آسمانی از روز گذشته در قم شروع شده که در شهر قم به صورت باران و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات قم این بارش‌ها به صورت برف است.

با توجه به برودت هوا و یخ زدگی معابر داخلی روستاها و مشکل تردد دانش آموزان، مدارس مقطع ابتدایی روستاهای میم، ویریچ، خاوه، فردو، بیدهند، وشنوه، دستگرد، کرمجگان در استان قم امروز دوشنبه تعطیل اعلام شده است.

مدارس مناطق دیگر بخش کهک و همچنین دیگر بخش‌های قم امروز فعال است.

بوشهر

بنا بر اعلام رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر و بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان مدرسه‌های چهار شهرستان بوشهر، دشتستان، دشتی و مقطع ابتدایی تنگستان به‌دلیل شدت بارندگی و آبگرفتگی تعطیل شد.‌

همچنین مدرسه‌های مقطع ابتدایی و پیش دبستانی شهر بوشهر و خارگ (بجز عالی شهر) نیز به دلیل شدت بارندگی و آبگرفتگی روز دوشنبه تعطیل است.

تا کنون تصمیمی درباره تعطیلی مدرسه‌ها در شیفت بعداز ظهر امروز گرفته نشده است و در صورت هرگونه تصمیمی از سوی ستاد بحران شهرستان‌ها و مناطق اطلاع رسانی می‌شود.

همه کلاس‌های دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خلیج فارس بوشهر نیز در روز دوشنبه تعطیل شده‌است. کلاس‌های درس دانشگاه خلیج فارس بوشهر روز گذشته نیز تعطیل شده‌بود.

همچنین به علت بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر مدارس در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی و تنگستان در نوبت‌های صبح روز دوشنبه نیر تعطیل شده‌است.

بارندگی در استان بوشهر از صبح روز یکشنبه آغاز و شدت بارندگی باعث تعطیلی مدرسه‌های شهرستان‌های شمالی استان بوشهر شامل گناوه و دیلم و منطقه بندر ریگ شد و براساس پیش‌بینی هواشناسی ناپایداری‌های جوی تا روزهای سه شنبه و چهارشنبه به تناوب در این استان ادامه دارد.

چهارمحال و بختیاری

به گفته مدیرکل آموزش وپرورش چهارمحال وبختیاری، به علت بارش برف و برودت هوا و احتمال آبگرفتگی و یخ‌زدگی معابر، مدارس ۱۰منطقه آموزشی استان شامل لاران، فارسان و کوهرنگ در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

همچنین در مناطق شهرکرد، سامان، بن، بروجن، گندمان، بلداجی و کیار نیز تمام مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول تعطیل و مقطع متوسطه دوم با یک ساعت تاخیر در مدارس حاضر شدند.

در بخش ارمند، لردگان، میانکوه، خانمیرزا، فلارد و عشایر نیز تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح روز دوشنبه با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

فعالیت مدارس در نوبت بعد ازظهر روز دوشنبه، با توجه به شرایط جوی، در این روز اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس اعلام هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری، پیش بینی می‌شود که بارش‌ها در منطقه کوهرنگ و نواحی مرتفع و کوهستانی به صورت برف باشد و برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه بارش‌های پراکنده در برخی نقاط رخ می‌دهد.

بارش برف در برخی از نقاط چهارمحال و بختیاری مانند کوهرنگ در روز یکشنبه به ۱۰سانتیمتر رسید.

خوزستان

بنا بر اعلام استانداری خوزستان تمامی مدارس مقاطع سه گانه شهرهای بندر امام(ره) بندر ماهشهر و امیدیه در ۲ نوبت صبح و عصر دوشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل شده است.

روز شنبه هفته جاری نیز مدارس تعدادی از شهرستانهای استان خوزستان به دلیل وارونگی هوا تعطیل بود.

مرکزی

فعالیت مدارس برخی از شهرستان‌های استان مرکزی(منطقه سربند شهرستان شازند) در تمامی دوره‌های تحصیلی شهر و روستا به دلیل بارش برف و برودت هوا با با تاخیر آغاز شد.

همچنین فعالیت تمامی دوره‌های تحصیلی روستایی شهرستان خمین و دلیجان امروز نیز در نوبت صبح ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه و مراکز پیش دبستانی و دوره ابتدایی شهری این شهرستان نیز ساعت ۹ آغاز شد.

با توجه به شدت بارش‌ها در شهرستان احتمال تعطیلی این مدارس وجود دارد.

اصفهان

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز از تعطیلی مدارس کلانشهر اصفهان و برخی از شهرهای استان خبر داد.

بنابر بر تصمیم مسوولان استان مدارس ۶ ناحیه کلانشهر اصفهان و نجف آباد در مقاطع پیش دبستانی، دبستان، متوسط اول و دوم در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل شده است.

همچنین به دلیل بارش برف و برودت هوا مدارس شهرستان های نطنز، مهردشت، میمه و فریدن و فریدونشهر در سه مقطع یاد شده تعطیل اعلام شد.

کهگیلویه و بویر احمد

بارش برف، سرما و کوکلاک شدید در شهرستان های بویراحمد و دنا مهد کودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی نوبت صبح این دو شهرستان را تعطیل کرد؛ مدارس در بقیه شهرستان ها و مناطق در دو نوبت صبح و عصر باز است.

سامانه بارشی که از عصر روز گذشته در مناطق مختلف استان آغاز شده تا عصر فردا سه شنبه ادامه دارد.

بر اساس گزارش های رسیده در برخی مناطق و گردنه های برف گیر استان از جمله شوره، کاکان یاسوج حدود ۱۰ سانتی متر برف باریده است.

بارش برف در ارتفاعات دنا و گردنه بیژن تا حدود ۱۵ سانتی متر نیز گزارش شده است.

البرز

بنا بر اعلام کمیته ستاد مدیریت بحران استانداری البرز تمام مدارس این استان امروز تعطیل است.

معاون امور عمرانی استانداری البرز اظهار داشت که بر اساس مصوبه این ستاد مهدکودک ها و همه مقاطع پیش دبستانی، دبستان، متوسط اول و دوم در ۲ نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شده است.

سمنان

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، بارش برف و کولاک مدارس تمام مقاطع شهرهای مهدیشهر و شهمیرزاد در نوبت صبح و بعدازظهر را تعطیل کرد و مجتمع آموزشی روستای افتر از توابع شهرستان سرخه هم به دلیل بارش برف و کولاک تعطیل است.

بارش برف و کولاک، تردد دانش آموزان در شهر مجن در شهرستان شاهرود را با مشکلاتی مواجه کرد اما به غیر از تعطیلی مدارس در مناطق مذکور در دیگر نقاط استان مدارس دایر است.

براساس گزارش هواشناسی، ناپایداری‌ و بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان با فعالیت سامانه جوی تا آخر هفته جاری ادامه دارد.

زنجان

بنا بر اعلام روابط عمومی و اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش زنجان، با توجه به بارش برف و برودت هوا، مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه شیفت عصر امروز در شهرهای سجاسرود و خدابنده تعطیل است.

بارش برف در آزاد راه زنجان – قزوین، جاده ترانزیت زنجان – خرمدره – ابهر، زنجان – تهم – چورزق، زنجان – همدان، زنجان – دندی، زنجان – طارم و ابهر – خدابنده اکنون جریان دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا، ایرنا، مهر و تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
8
اینترنت رو وصل کنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
5
هوا بس ناجوانمردانه سرد است!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
1
2:30 گفت که خوزستان بارون اومد هوا عالیه. الان آلوده شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین