کد خبر: ۶۲۲۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

نماینده آمریکا تهدید کرد که عراق را به کره شمالی تبدیل می‌کند

رئیس سابق پارلمان عراق فاش کرد که چطور نماینده آمریکا با گوشی تلفن همراهش او و عراق را تهدید کرده است.
نماینده آمریکا تهدید کرد که عراق را به کره شمالی تبدیل می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پیشین مجلس عراق فاش کرد، نماینده آمریکا او را تهدید کرده، در صورتی که عراق با سیاست ضد ایرانی آمریکا همراهی نکند، واشنگتن این کشور را به کره شمالی دوم تبدیل می‌کند.

«سلیم الجبوری» از تهدید آمریکا علیه کشورش پرده برداشت و اعلام کرد که «برت مک‌گورک» نماینده آمریکا در عراق، تهدید کرده که عراق را به کره شمالی دیگری تبدیل خواهد کرد.

الجبوری در گفت‌وگویی تلویزیونی فاش کرد «در یکی از جلسات با مک‌گورک، او گوشی همراهش را از جیب درآورد و تصویری از کره شمالی و تصویری دیگر از کره شمالی نشانم داد. او تهدید کرد که عراق دو گزینه برای انتخاب دارد».

رئیس سابق پارلمان عراق گفت که بعد از این تهدید نماینده آمریکا، با او جدال لفظی پیدا کرده و انتقاد کرده که چرا حرفی زده که دخالت در امور عراق است.

برت مک‌گورک دیپلماتی است که باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا او را در سال 2014 نماینده آمریکا در ائتلاف موسوم به «ائتلاف بین‌المللی [ضد داعش] در عراق» تعیین کرده بود.

هم‌زمان با این خبر، سلیم الجبوری به خبر ادعایی روزنامه نیویورک تایمز و سایت اینترسپت درباره خودش واکنش نشان داد.

این دو منبع آمریکایی بر اساس آنچه «اسناد وزارت اطلاعات ایران» خوانده‌اند مدعی شده‌اند که یکی از مشاوران سلیم الجبوری فردی بسیار نزدیک به ایران بوده است. الجبوری، امروز در پاسخ به شبکه الحدث گفت که هیچ اطلاعی از این شایعات ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین