کد خبر: ۶۲۲۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

باهنر: بستن لیست اصولگرایان با جوانان نزدیک به جلیلی توهم است/برخی به قیمت سوخت اعتیاد پیدا کرده‌ بودند

باهنر درباره اینکه بسیاری معتقدند جوانان نزدیک به سعید جلیلی از کادرسازی قوی‌تری برخوردارند و می‌توانند لیست اصولگرایان را به نفع خود متمایل کنند گفت: این صحبت‌ها توهم است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا باهنر، دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری، در پاسخ این سوال که براساس شنیده‌ها تعداد قابل توجهی از لیست اصولگرایان را، که قرار است با جوانان بسته شود، طیف جوانان نزدیک به تفکر و بینش سعید جلیلی تشکیل می‌دهند، گفت: چنین چیزی نیست و این صحبت‌ها بی‌خود مطرح می‌شود.

باهنر ادامه داد: واقعیت این است که در بدنه شورای ائتلاف این نظر وجود دارد که هم تعداد جوانان بیشتر شود و هم تعداد خانم‌ها افزایش پیدا کند. چنین تفکری وجود دارد، اما هنوز بر سر اینکه این لیست نهایتاً چگونه بسته شود بحث است.

او درباره اینکه بسیاری معتقدند جوانان نزدیک به سعید جلیلی از کادرسازی قوی‌تری برخوردارند و می‌توانند لیست اصولگرایان را به نفع خود متمایل کنند گفت: این صحبت‌ها توهم است.

او درباره تاثیرگذاری چهره‌هایی مانند خودش، اسدالله بادامچیان و اعضای جامعه روحانیت مبارز در انتخابات پیش‌ رو و تهیه فهرست انتخاباتی اصولگرایان عنوان کرد: ما صرفاً نظرات مشورتی خود را مطرح می‌کنیم و در مدیریت دخالتی نداریم.

باهنر همچنین درباره حضور چهره‌های باتجربه و قدیمی‌تر در لیست نهایی اصولگرایان گفت: من خودم شخصاً اعلام کرده‌ام که در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت نمی‌کنم. همچنین من هنوز از چگونگی چینش حضور باتجربه‌ها اطلاعی ندارم.

برخی به قیمت سوخت اعتیاد پیدا کرده‌ بودند/نمایندگان پیگیر وعده‌های جبرانی دولت باشند

محمدرضا باهنر دبیرکل حزب جامعه اسلامی مهندسین همچنین در نشست خبری که صبح روز ۲۷ آبان‌ ماه برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم کسانی که کمر همت بسته‌اند تا از منافع اقتصادی منطقه استفاده کنند و از هیچ کار غیر انسانی هم ابایی ندارند، سر جای خود بنشینند،‌ همچنین امیدوارم امت اسلامی هر چه بیشتر با هم متحد شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: مادر و ام الخبائث همه شرارت‌ها، هیات حاکمه آمریکا هستند که برای رسیدن به منافع‌شان همه مسائل حقوق بشری و اخلاقی و انسانی را زیر پا می‌گذارند.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: یک زمانی می‌گویند مذاکره می‌کنیم، بعد فشارها را افزایش می‌دهند و از طرفی وقتی شلوغی و آشوبی پیش می‌آید، جشن می‌گیرند می‌گویند که با مردم ایران هستیم، البته آن هم مردمی که خودشان انتخاب می کنند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به روز ۱۳ آبان و تسخیر سفارت آمریکا گفت: هر چه از ۱۳ آبان می‌گذرد بیشتر متوجه می‌شویم که ام الخبائث آمریکاست و هر چه می‌گذرد ما قوی تر می‌شویم و آمریکا ضعیف‌تر و امیدوارم که سر جای خود بنشیند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت بنزین کار درستی بود؟ گفت: بر اساس دلایل و استدلال‌های زیاد دولت و قوای کشور ناچار بودند که آن را انجام دهند، اما باید یک سبد سیاستی برای آن پیش بینی می‌شد و بر اساس آن پیش می‌رفت.

باهنر گفت: در دوره هدفمندی یارانه‌ها دولت و مجلس صد اقدام را طراحی و مشخص کردیم که بر اساس زمان‌بندی آن را اعمال کردیم.

وی با بیان اینکه در برخی از مواقع ممکن است که توقعی نسبت به مسئولین باشد که امکان پذیر نیست، ادامه داد: برخی ممکن است بگویند که چرا یک هفته جلوتر اعلام نشد اما غیر ممکن است مساله‌ محرمانه را اعلام کنند، فکر کنید اگر از هفته قبل اعلام می‌شد تبعات بدی از جمله صف های بنزین و مسائل دیگر پیش می‌آمد.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس با اشاره به بسته معیشتی که دولت در نظر گرفته،‌ تاکید کرد: نمایندگان مجلس با وضعیتی که پیش آمده باید به صورت جدی پیگیر وعده‌های جبرانی دولت باشند.

وی با بیان اینکه برخی به این قیمت سوخت اعتیاد پیدا کرده‌اند، گفت: این اعتیاد را یک شبه نمی‌شود ترک داد، باید با یک زمانبندی این کار انجام شود؛ چرا که هم ۲۰ میلیون سوخت قاچاق می‌شود و هم شیب مصرف بنزین کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اصلاح قیمت بنزین گفت: حال که قیمت آن افزایش پیدا کرده است دیگر نباید با آلودگی هوا یا مشکلات و تصادفات جاده‌ای روبرو شویم؛ بنابراین مجلس به صورت جدی ورد پیدا کند و همچنین مسئولان قضایی دقت کنند که این افزایش در سایر کالاها اثر نگذارد.

نماینده پیشین مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره شورای ائتلاف و شیوه کار آن، گفت: شورای ائتلاف کار خود را شروع کرده است؛ چند استراتژی در این شورا مطرح شد که متفاوت از دوره‌های گذشته است که برخی مقاومت می‌کنند و برخی نیز حرص و ولع دارند، اما در مجموع بنا شده است که در استانها و شهرستان ها دخالت نکنند و بیشتر نقش هدایتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این مدت باقی مانده تا ثبت‌نام شورای ائتلاف استان‌ها مشغول انجام کارهای خود هستند، بیان کرد: شورای نگهبان در مدت 20 روزی که برای بررسی صلاحیت‌ها وقت دارد کار سختی در پیش رو دارد که بخواهد همه آنها را بدون اینکه حقی ضایع شود، بررسی کند.

وی با تاکید بر جوان‌گرایی در انتخاب افراد، گفت: هر چه از حوزه‌های بزرگ به سمت حوزه‌های کوچک می‌رویم حامیان ما کم می‌شوند؛ چرا که در حوزه‌های تک نفره، ماتریس رقابتی وجود دارد که ممکن است صنفی، قومیتی و غیره باشد و صرفا سیاسی نیست، اما در شهر تهران لیست حرف اول و آخر را می‌زند.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف از حدود ۵۰۰ نفر اسمی که رسیده است، ۹۰ نفر را انتخاب می کند که این روال در حال انجام است و اخیرا پیرهادی به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شده است.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه ائتلاف شورای هماهنگی نیروهای انقلاب با جبهه پایداری و رسیدن به لیستی واحد
در انتخابات، گفت: رویکرد و نظر جبهه پایداری را باید از خودشان بپرسید، اما در تهران دو لیست از اصول گرایان در نمی‌آید.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه معمولا در تهران دو لیست اصلی یکی مربوط به اصلاح‌طلبان و دیگری مربوط به اصولگرایان با هم به رقابت می‌پردازند و اگر لیست دیگری هم به اسم باشد، لیست‌های حاشیه‌ای هستند، تاکید کرد: نظر ائتلاف این است که همه کسانی که به جریان اصولگرایی اعتقاد دارند بیایند و یکی شویم که معمولا ۷۰ تا ۸۰ درصد ائتلاف شکل می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ائتلاف جریان اصولگرایی با احمدی نژاد و یا حضور مستقل او گفت: با اینکه آقای احمدی نژاد انکار می‌کند اما منتسب به اصول‌گراها هستند و ما هنوز هم باید پاسخگوی کارهای دولت نهم و دهم باشیم.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: اما جامعه هنوز فرقی بین اصولگرا از احمدی نژاد تا پایداری حس نمی‌کند؛ اگر اقای احمدی‌نژاد فعال باشد جریان سوم نیست، بلکه از همین جریان اصول‌گراست.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی نذر کرده‌اند که فقط به مجلس بیایند، اما اینکه فراکسیون قدرتمندی تشکیل شود و منتسب به احمدی‌نژاد باشد امکان پذیر نیست.

باهنر درباره محبوبیت اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان گفت: ما مشکلی در دو جریان داریم که که یک در سبد نیستند؛ مثلا نمی دانیم تیپ هنجارشکن اصلاح‌طلبان چقدر طرفدار دارد و تیپ میانه آنها چقدر؟ یا آقای روحانی که اصلاح‌طلبان معروف از ایشان حمایت کردند چقدر محبوبیت دارند؛ یا در اصول‌گرایان، جامعه روحانیت مبارز و جبهه پایداری و غیره چقدر محبوبیت دارند.

وی با بیان اینکه روحانی طبق نظرسنجی ها از محبوبیت پایینی در میان جامعه برخوردار است، گفت: چنین چیزی راجع به یک رئیس جمهور بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به محبوبیت قاسم سلیمانی و تاکید بر اینکه او جزو سیاسیون محسوب نمی شود، اظهار کرد: مردم قدر حاج قاسم را می‌دانند و نمک نشناس هم نیستند، اما اگر از آنها بپرسید که نظرشان راجع به ریاست جمهوری حاج قاسم چیست، ممکن است نظر دیگری بدهند که متفاوت از الان باشد.

باهنر با بیان اینکه در نظرسنجی ها اصلاح طلبان در حال حاضر دست بالایی ندارند، گفت: با اینکه مجلس به طور کامل در دست اصلاح طلبان نبود، اما مردم می‌پرسند که ۳۰ نفر نماینده تهران چه کردند؟ خود کسانی که لیست را بسته اند هم شرمنده هستند.

وی تصریح کرد: به اصول گرایان گفته ام فکر نکنید که پشت‌تان گرم است، هر کسی فکر کند پشتش گرم است شکست می‌خورد و در این انتخابات هر کسی بتواند با ادبیات مناسب سیاسی و درست کار کند، امکان پیروزی خواهد داشت.

دبیر جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه وضعیت فعلی کشور مشارکت مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: الان که من بیرون از گود هستم شاید بگویم که می‌توانستیم این کار را بهتر انجام دهیم اما با وجود انتقادها اگر دولت با نظارت مجلس به تعهداتش عمل کند، شرایط متفاوت می‌شود.

وی افزود: دولت مصمم به اجرای تعهداتش است و اینکه این موج، موجی نیست که در انتخابات اثر بگذارد و اگر اقدامات دولت انجام شود شرایط متفاوت خواهد شد.

باهنر در خصوص شیوه بسته شدن لیست‌ها در شهرستان‌ها با بیان اینکه مشکلی که دوستان ما در انتخابات دارند این است که ۱۰ نفر ثبت نام کرده و می‌گویند که اصول‌گرا هستند، گفت: بنابراین باید فرایندی طی شود که بتوانیم از میان آنها انتخاب کنیم.

وی بیان کرد: برخی در انتخابات یقه پاره می‌کنند، پول خرج می‌کنند و پر تلاش هستند، اما ما باید با انجام فرآیند انتخاب به سه نفر برسیم و از هفت نفر دیگر بخواهیم کنار بکشند که البته در مواردی وقتی به افراد می‌گویم برود کنار، می‌زنند زیر میز و از اصولگرایی خود دست می کشند و می‌گویند که ما می‌رویم با اصلاح‌طلبان.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: اگر در شهرستان‌ها افراد گفتند از نتیجه نظرسنجی تمکین می‌کنند ما برایشان نظرسنجی انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای اینکه خودمان بتوانیم حس و شور انتخاباتی بگیریم از هر کدام از نامزدهای انتخاباتی می خواهیم که ۱۰۰ نفر را مشخص کنند و در نشستی که برگزار می کنیم رای گیری انجام شود. حال ممکن است که هر ۱۰۰ نفر به کاندیدای مورد نظر خود رای بدهند و رای ها مساوی شود. ما یک پیچ در انتخابات می اندازیم و می گویم به دو نفر رای بدهند و بعد از مشخص شدن به سراغ نظرسنجی میدانی می‌رویم.

باهنر در مورد شفاف سازی هزینه های انتخابات اصولگرایان گفت: ما در انتخابات مسائل غیر شفاف زیاد داریم و تا قانونمند نشود شاید به صورت کامل شفافیت عملیاتی نشود. برخی می‌گویند ما خبر نداریم که چرا اینقدر خرج کرده‌ایم و حتی می گویند این خرج ها کاری نفوذی های رقبا برای تخریب ما بوده است!

وی یادآور شد: ظرف ۱۰ روز ۵۰۰ هزار مسابقه در المپیک انجام می‌شود، اما آنقدر مقررات آن شفاف است که ممکن است که دو مورد اعتراض از میان این همه مسابقه وجود داشته باشد. این برای این است که قانون آنقدر شفاف است که امکان دور زدن آن وجود ندارد.

وی در پایان در مورد ائتلاف پایداری با احمدی نژاد گفت: پایداری‌ها وضعیتی ندارند که مسئولیت کار مشترک با احمدی نژاد را بپذیرند.

منبع: ایسنا و اعتمادآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین