کد خبر: ۶۲۲۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

کلاهبرداری در پوشش مسئول خرید ادارات

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری در پوشش مسئول خرید ادارات هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سرگرد «علی‌رضا یعقوبی» اظهار کرد: اخیراً مشاهده شده که افرادی به عنوان خریدار با شهروندانی که آگهی فروش وسایل و اقلام مختلف در فضای مجازی برای فروش منتشر می کنند، تماس گرفته و از آن ها کلاهبرداری می کنند.

وی گفت: در این روش کلاهبرداران بعد از تماس با شهروندان، برای جلب اعتماد آن ها، عنوان می‌کنند که مسئولان خرید ادارات مختلف هستند و قصد دارند اقلامی را برای اداره خرید کنند و لازم است برای واریز وجه، صاحب آگهی به دستگاه عابر بانک مراجعه کرده و با وارد کردن کارت عابر بانک خود، وجه را دریافت کنند و با این روش حساب بانکی صاحب آگهی خالی شده و در واقع کلاهبرداری صورت گرفته است.

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان ایلام به شهروندان توصیه کرد برای هرگونه خرید و فروش در فضای مجازی پس از شناسایی و اطمینان کامل از هویت طرف مقابل و روئیت کالا به انجام معامله خود اقدام کنید و برای دریافت وجه، به هیچ عنوان نیاز نیست به دستگاه عابر بانک مراجه کنید.

وی گفت: شهروندان در نظر داشته باشند که اگر شخصی چه به صورت تلفنی و چه به صورت پیامکی از شما خواست برای دریافت هرگونه وجهی به پای دستگاه عابر بانک مراجعه کنید، مطمئن باشید که کلاهبرداری در حال انجام است.

یعقوبی در پایان گفت: از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین