کد خبر: ۶۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

طالبان ۲ دو استاد دانشگاه آمریکایی را آزاد کرد

به گفته رسانه های غربی، طالبان دو گروگان آمریکایی و استرالیایی خود را روز سه شنبه آزاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، دو استاد دانشگاه آمریکایی کابل که از ماه اگوست (شهریور) سال ٢٠١۶ اسیر بودند، توسط طالبان آزاد شدند.

"کوین کینگ" آمریکایی و "تیموتی ویکس" استرالیایی، بعد از انتقال یافتن به استان زابل، در شهرستان نوبهار به آمریکایی‌ها تحویل داده شدند.

طالبان ۲ دو استاد دانشگاه آمریکایی را آزاد کرد

"ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان تأیید کرد که سه عضو آزادشده این گروه نیز به دوحه پایتخت قطر منتقل شده‌اند. این سه نفر انس حقانی، عبدالرشید و حاجی مالی‌خان نام دارند.

هفته گذشته "اشرف غنی" رئیس جمهوری افغانستان موضوع تبادل اسرا را پذیرفت و گفت که اتخاذ "این تصمیم دشوار" به عنوان شرطی برای آغاز مذاکرات غیررسمی میان دولت و طالبان ضروری بوده است.

به دنبال آزادی سه عضو شبکۀ حقانی، طالبان از شیخ تمیم امیر قطر و سایر مقامات این کشور تشکر کرد. عمران خان نخست‌وزیر پاکستان نیز اعلام کرد که کشورش آزادی و مبادله اسرا را تسهیل کرده است.

آمریکا سال گذشته مذاکرات صلح با گروه طالبان را آغاز کرد. هدف از این مذاکرات حل مسالمت‌آمیز جنگ افغانستان و خروج سربازان امریکایی مطرح شد. آمریکا و گروه طالبان ۹ دور باهم دور میز مذاکره نشستند و هر دو طرف از پیشرفت در مذاکرات سخن می‌گفتند اما با افزایش انتقادها از ابهامات توافق آمریکا و طالبان زمانی که طرفین در آستانه امضای توافق‌نامه نهایی قرار داشتند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز ۱۶ شهریور ماه دستور توقف مذاکرات را داد .

عدم حضور دولت افغانستان در فرایند مذاکرات با طالبان با انتقادات داخلی و خارجی زیادی روبرو شده بود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین